2016.01.29.
15:29

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Sárga kontra uberes taxik

A sárga taxi lényege egy állami monopólium, amely egy alacsony szintű (2-10 millió ft) beruházásra képes társadalmi kiscsoportot nagy haszonnal való kecsegtetéssel, a „nyereség lefölözése” c. játékra szerveznek össze.

Az állami monopóliumot a kétharmados parlamenti többség, a minisztériumok korlátlan végrehajtó hatalma és fővárosi önkormányzat politikusainak az önérdekeltsége alapozza meg.

Az állítólagos korábbi taxis káosz megszüntetése beletartozik a kormányzat „csend, rend, fegyelem” sárga-taxi politikájába, amely egy szűk politikai és gazdasági kör haszonszerzési érdekeit szolgálja. A sárga taxival kirekesztették a tömegközlekedés rendszeréből, a szélesebbkörű lakossági használat köréből a taxit.

Költői kérdés: Miért probléma az, hogy sok a taxi a szabad versenyben?

A tömegközlekedési eszközökön igényesen és olcsón lehet utazni? Azon a tömegközlekedésen, amelyért ugyanezek az állami monopóliumot alakító politikusok felelősek?

A Fidesz kidolgozta a kormányzása alatt a közpénzek magánzsebbe kormányzásának az átfogó módszerét:

- önérdekű parlamenti jogalkotás a saját klientúra számára;

- hatalmas média propaganda a közérdek felmutatására, amely kizárólag a magánérdeket szolgálja;

- helyi politikusok rácsatlakoznak a központi kezdeményezésre, és lelkesítik a haszonesőket;

- a klientúra lelkesedik a kormány által kijelölt közérdekért, amely a saját zsebüket tölti fel.

Az állami monopólium kialakítása hatósági előírásokon (sárga fólia, gépkocsi típus meghatározás, üzemeltetési előíráson) alapul, melyre az előzetesen kiválasztotti kör (klientúra) hajthatott rá.

Az állami monopólium gazdasági eszköze a Fidesznek az a kormányzati tudása, hogy a benzin árak csökkenni fognak (l: rezsicsökkentés), amely egy magasan megállapított hatósági ár esetén extraprofitot eredményez a sárga taxisoknak és az őket támogató kormányzati politikusoknak.

Csalatkoztak a Fidesznek az állami monopóliumot alapító politikusai, és azok a kisbefektetők is, akik befektettek a sárga taxiba! A sárga taxisok örömtáncot lejtettek a benzin árak csökkenésének (a fix hatósági ár miatt), de a forgalomcsökkenés (a megrendelések csökkenése) miatt megharagudtak az uberesekre és a kormányra!

A hatósági árak „atyuskái” nem csökkentették a hatósági árat, de az uberesek az olcsóbb benzinnel, és a logisztikai költségek csökkenetésével lényegesen nehezebb helyzetbe hozták a Fidesz monopólium élvezkedőit!

Mi az UBER lényege? Épület vásárlása és üzemeltetése nélkül, kommunikációs és logisztikai humánerőforrás lényeges csökkentésével – egy számítógépes rendszer alkalmazással - a taxizás fogyasztót terhelő költségei csökkennek + a csökkenő benzin-ár a fogyasztói oldalon újra megrendelőket teremt a sárga taxi felső-középosztályi kiváltságosaihoz képest.

Szakszerűbben kifejezve: a piac nem igazodott az állami monopólium előre kalkulált költségeihez és nyereségtartalmához. Mint ahogy a szocializmusban sem igazodott a piac az állami monopóliumhoz.

A Fidesz társadalompolitikai célja – a saját klientúrájának bővítése érdekében – a gazdagok kiváltságává tenni a jó megélhetést biztosító sárga taxit, míg az uberesek törvényen kívül helyezésével megoldani a válságot. Közbeszólt azonban az a probléma, amely a fővárosi tömegközlekedés finanszírozása miatt alakult aki a Fideszen belül: kormányzati vagy fővárosi feladat a közlekedés megoldása? Ebben a költségvetési vitába trafáltak bele a sárga a taxisok. A főpolgármester azonnal bejelentette, hogy nem a sárga taxi nem fővárosi ügy, hanem a kormányzat ügye. A sárga taxisok kétfelé szakadtak: a monopólium őrzőire és tárgyalni akarókra. A szakszervezetetekkel nem tárgyal senki, az ubereseket a kormányzat egyenlőre nem tekinti partnernek. A sárga taxisok azonnal abbahagyták a Fidesz elleni tüntetést, amikor megtudták a kormányzattól, hogy az ellenségeik ellen harcol a kormányzat.

Itt tartunk most. Folyt. köv.

 

(fotó: origo.hu)

 

 

 

 

 

2 komment

Címkék: pártok kormánypárt jóállam fogyasztó védd magad! 2016 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr18329996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibapó 2016.02.01. 16:52:17

Ad 1. Vihar a biliben, legalábbis, sok millió, hozzám hasonló vidéki panelproli számára, akik jó, ha minden tíz évben egyszer, szilveszter éjszakai buliból hazafelé jövet ülünk taxiba.

Ad 2. Ha az Uber (az uberes taxistársadalom) nem adózik tisztességesen, akkor mégsem kóser a dolog.

Ad 3. Ha egy sárga taxisnak van józan belátása, rég elszegődött uberes taxisnak.

Ad 4. Már csak azért is vihar a biliben, mert ennyi erővel a Kartográfiai vállalat volt dolgozói is tüntethetnének a Google Map irodája előtt, vagy a postások a gmail.com miatt.
süti beállítások módosítása