2012.12.25.
17:32

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Nem éppen karácsonyi csomag...

vasarnapi_hirek_foto_1356452685.png_700x466

Új választási törvénycsomag – karácsonyra?!

 

Mintegy két éves vajúdás után megszületett a jelenlegi kormánypártok választási törvénycsomagja. Az Országgyűlés módosította az önkormányzati választási törvényt, módosította az országos népszavazásról szóló törvényt, elfogadta az alaptörvényt és a regisztrációval kiegészítette annak átmenti rendelkezéseit, megalkotta az országggyűlési választásokról a 2011. évi CCIII. törvényt és végszavazta a választási eljárási törvényt. A választási eljárási törvénynek sorszáma még nincs, mert a köztársasági elnök előzetes normakontrollt kért az alkotmánybíróságtól. Az alkotmánybíróságnak 2013. január 6-áig kell döntenie a megsemmisítésről, a megváltoztatásról vagy a jóváhagyásról. A törvényalkotás mellett a választások ügyében a kormány már szervezési intézkedéseket is tett: államosította a választási informatikai feladatokat végző cégek egy részét (a többi retteg vagy drukkol, hogy őket is államosítsák?!).

A jelenlegi kormánypárt a volt Alkotmány, az 1989. évi XXXIV. és az 1997. C. törvény alapján megnyerte a választásokat 1998-ban és 2010-ben. Mind a két alkalommal a győzelme jogállami keretek között, összességében törvényes rendben született meg. 2010-ben a jelenlegi kormánypárt a szavazatok 53%-val a parlamenti képviselői helyek 68%-t szerezte meg. Ez az un. kétharmad, amelyet a média a szavazatok kétharmadává növelt, erősítve ezzel a kormánypártok uralmát.

Azonban mindennek van történeti előzménye, legfeljebb az újszülötteknek minden vicc új.

Még ellenzék volt, de már kormányzott

Ellenzék volt jelenlegi kormánypárt, azonban az ereje már megmutatkozott, a 2006 óta hanyatló kormányzathoz képest.

Első ilyen akció a kordonbontás, majd a „spontán megmozdulások” titkos szervezése volt.

A 2008. évi népszavazással a korabeli ellenzék nyilvánosan is kimutatta erejét a szociális kérdésekben: „akarnak-e az emberek több pénzt fizetni?” kérdésre, több mint 3 millió ember azt válaszolta, hogy nem akar. Mi is tette lehetővé ennek az országos népszavazásnak megtartását? Az az Alkotmánybírósági pálfordulás, amely hosszú évtizedig tiltotta a költségvetési kérdésben való népszavazást, ekkor hirtelen megengedő lett. Egy következetes Alkotmánybírósági magatartás hirtelen megváltozott. És az emberek sem haboztak, három X-et húztak a „nem fizetünk semmit”-re.

A 2010. évi parlamenti választási kampány főszereplője a rendőrség és az ügyészség lett. Sorra vezették el bilincsben - a média közvetítésével naponta többször is - a korabeli kormány alkalmazottait. Ismét szállóigeként terjedt Hofi régi vicce: „Reggel kinyitom az újságot: ma ki lopott?!”

A 2010. évi országgyűlési választási kampányban teljesen homályban maradtak a jelenlegi kormánypárt szándékai a közjogi rendszer átalakítására. Sem új alaptörvénytörvényről, sem új választási törvényről nem volt szó. Az egyetlen nyilvános indok a parlamenti képviselői létszám csökkentése volt, amely az MSZP-vel folytatott versenyben alakult ki. A közvélemény egyetértő örömmel fogadta a képviselői létszám csökkentésének számháborúját a korabeli és a jelenlegi miniszterelnök között: 300, majd 280, 250, 220, 200 után az MSZP korabeli miniszterelnöke mondta be a 199-et. A jelenlegi kormánypárt egyetlen javaslatot fogadott el a MSZP-től és iktatott törvénybe: a korabeli miniszterelnök 199 fős javaslatát. Ez a verseny értelmetlen és indokolatlan volt. A törvényhozói hatalom személyi koncentrációját eredményezi, miközben nyilvánvalóan valótlanok a „költségvetési takarékosság” és a „hatékonyabb képviselői munka” indokai. A korabeli kormánypárt és az ellenzék gratulálhat egymásnak: közösen rossz döntést hoztak, melynek a következményeit a közvélemény abban látja majd meg, hogy a képviselők tevékenységei még homályosabbá és átláthatatlanabbá válnak a 2014. évi választások után.

A jelenleg 386 fős parlamentben az ellenzéki képviselők rendszeresen körbe néznek: része leszek én a 199-nek?! A jelenlegi kormánypárti képviselők nem aggódnak: másodállásban kormánymegbízottak, járási hivatalok vezetői, polgármesterek, alkotmánybírók, médiahatóság vezetői, nemzeti választási bizottság és iroda vezetői, energia, kommunális és más vállaltok vezetői lesznek 9 évig akkor is, ha már nem ezt a kormányt szolgálják, hanem az újat kell fűrészelniük – több mint havi 2 millióért.

Lassan bontakozott ki a határon túli magyarok számára biztosított kedvezményes állampolgársághoz kapcsolódó választójog támogatottsága a jelenlegi kormánypártok részéről. Sejtetések, megingások ködéből ellentmondásosan alakult ki az állandó magyarországi lakóhellyel nem rendelkezők választójoga. A nemzetpolitika jegyében 0,5 millió új magyar állampolgárt akarnak regisztrálni a választók közé. Ez a szám a a választási regisztrációval kirekesztésre szánt 4 millió magyarországi választópolgár közel 10%-a. Választójogosultak exportja és importja történik az előzetes regisztrációval?

Fontos része volt a korabeli ellenzék (jelenlegi kormánypártnak) erőgyűjtésének a parlamenti választások éjszakájára (2010. április 11.) szervezett „választási turizmus”. Ennek lényege az volt, hogy a jelenlegi kormánypárti szavazók egy része bejelentkezett „igazolással szavazónak” előre megadott szavazókörökbe, ahol békésen várták a szavazás lehetőségét az esti órákban (háttérben a saját médiaerőkkel egyenes adásra felkészülve), hogy - a kedvezőtlen választási adatok sugárzásának a megkezdésekor (19 óra után) - „spontán tüntetésbe” kezdjenek a tv kamerák előtt a választás jogát megtagadó kormány ellen. Központi szinten, az Országos Választási Bizottságban is, előkészítették az ügyet, mert a „sorbanálló néhány ezer ember szavazását befolyásoló médianyilvánosság miatt” betiltották sok-sok millió ember szavazási eredményének a nyilvánosságra hozását. 20 év után az emberek ültek ismét a televíziók, rádiók és számítógépek előtt és NEM VOLT ADAT. Az adatok nyilvánosságra hozatalát akkor engedélyezte az Országos Választási Bizottság, amikor a jelenlegi kormánypártok fölényes győzelmét lehetett kihirdetni. Érdekes, hogy ezután a sorbanállók azonnal hazamentek, vagy az előre megadott ünnepség helyszínére, ki tudja?...

A jelenlegi kormánypárt a szavazatok 53%-val megszerezte a parlamenti mandátumok 68%. A média azóta is kétharmados győzelemként nevezi az ügyet, messze felülbecsülve a tényleges szavazói támogatást.

Önkormányzati választások 2010

A parlamenti 2/3 megszerzésével megindult a felkészülés a 2010. évi októberi önkormányzati választásokra az újsüttetű kormánypártok részéről. Ez a felkészülés egy tudatos döntésorozat volt. Első lépésben lecserélték az Országos Választási Bizottságot (amelyet egyébként is az orránál fogva vezettek az áprilisi választások alatt). Az új összetételű választási bizottság vezetője „független” személyként az lett, aki a jelenlegi kormánypártot 20 évig képviselte pártdelegáltként az OVB-ben.

Második lépésben új önkormányzati választási törvényt alkottak, amely a képviselők számát közel a felére csökkentette, de úgy hogy a városokban az egyéni választókerüketeket a „választási földrajz” segítségével saját mandátumoptimalizálási érdekeiknek rendelték alá. Ez azt jelentette, hogy a kormánypárthoz képest ellenzékként jelentkező politikai erők az önkormányzati testületekben 1/3 alatt maradtak, vagyis a megyei és városi önkormányzatok szintjén is létrejött a 2/3-os többség. A parlamenti ellenzéki pártok és a civil szervezetek – néhány szigettől eltekintve – legfeljebb 1-1 mandátumhoz jutottak.

Harmadik lépésben lecserélték a választásokat előkészítő, tapasztalatokkal rendelkező közigazgatási apparátust, a jegyzőket és a (kormánypárti) polgármesterhez hű, bár szakképzetlen, gyakorlatlan vagy egzisztenciálisan megfélemlített tisztviselőkre cserélték ki őket.

Mindezek az intézkedések megtették a hatásukat. Jöhetett az „önkormányzati reform”, a járások szervezése, a kormányhivatalok felnövesztése, amely még nem ért véget.

Az országos népszavazás átalakítása

Magyarország életében kiemelkedő jelentőségűek voltak az országos népszavazások:1989-ben a rendszerváltás politikai előkészítéséről, 1997-ben a NATO tagságról, 2003-ban az Európai Unióhoz való csatlakozásról, és 2008-ban szociális kérdésekről (amelyek a jelenlegi kormánypártok 2010. évi győzelmét készítették elő).

Az országos népszavazásról szóló törvényt többször is módosították, amelyek a kezdeti liberális felfogású népszavazást (1989), egyre szigorúbb szabályok váltották fel. Az Alkotmánybíróság több konkrét és elvi döntésében is egyre szűkítette a népszavazásra bocsátható kérdések körét.

A törvények szigorodása ellenére a NATO-ról és uniós csatlakozásról szóló népszavazások eredményességét és jogi kötőerejét a következő szabály tette lehetővé: „Az országos népszavazás eredményes, ha a népszavazáson - a részt vettek számától függetlenül - az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint egynegyede a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.” E szabálynak a lényege az, hogy ha a 8 millió választójogosultból 2 millió egyneműen (igent) szavaz, akkor eredményes a választás.

A jelenlegi kormánypártok 2011-ben az idézett szabályt megszüntették, és 4 millióra emelték fel az érvényességi küszöböt. Ezzel gyakorlatilag kizárják bármely jövőbeni népszavazás érvényességét. A jelenlegi kormánypártok politikai-taktikai húzással csökkentik a demokrácia szinvonalát Magyarországon. (2012-ben Románia hasonló lépésekekkel próbálkozott, de az unió tiltakozására retirált a Basescu ügyben.)

Az Országgyűlés a kormánypártok javaslatára a 2011. évi módosítással kivette a Ve. hatálya alól az országos népszavazás eljárási kérdéseinek a szabályozását. Így, ha bármilyen országos népszavazás kezdeményezés eredményre is vezetne, akkor sem lehet a népszavazást – eljárási szabályok hiányában –megtartani. Mint tudjuk, minden átmeneti rendelkezésnek az a lényege, hogy „csinálnak, amit akarnak!” / És ez a kijelentés a szakma részéről tüntető támogatásban fog részesülni!/

Teljes egészében tisztázatlan, hogy mit fog tartalmazni majd az a törvény, amely az átmeneti rendelkezések szerint az új népszavazási eljárási szabályokat tartalmazza – majd egyszer!- mikor? – amikor új népszavazási kezdeményezések vannak a politikában.

Az Európai Unió a Polgári Kezdeményezés intézményével előmozdítja a polgárok aktivitását a kormányzati döntési mechanizmusokban, egy lépést tesz a részvételi demokrácia irányába. A magyar kormány csökkenti a nép közvetlen döntési jogait a népszavazás keretében.

Az új parlamenti választási törvény

Sem a parlamenti létszám csökkentése, sem a határon túli magyaroknak megadott választójog, sem a nemzetiségi képviselők parlamenti képviseltének megteremtése nem igényelte szakmailag új választási rendszer kialakítását, ezen intézmények újdonsága nem feszítette volna szét a régi törvény kereteit.

A választási rendszer átalakításának valódi indoka az volt, hogy a jelenlegi kormánypárt a 2014-es választásra a jelenlegi kormánypárti szavazóbázis radikális számszerű csökkenése ellenére a parlamenti és kormányzati hatalmat megőrizhesse.

Lejtős pályát teremtett a 2011. évi CCIII. törvény a kormánypártoknak a 2014. évi választásokra. Az egyéni választókerületek átszabása saját politikai szavazóbázisuk képére alakították (mint Rákosi tette 1950-ben a Nagy-Budapest koncepció jegyében); az egyfordulós választást törvényesítettek, amely a kétpárt-rendszert létrehozását célozza – és versenyezteti a MSZP-t és Jobbikot a második parlamenti párt helyéért -, a töredékszavazatoknak a győztest premizáló szégyenletes felhasználása – olyan szabályok, amelyek tisztességtelenek.

Az új választási eljárási törvény

A választási eljárási törvény átszabásának a legjellemzőbb része az, amellyel törölték a választási csalás elvének tilalmát a törvényből. Ezek szerint szabad csalni a választásokon? Mindenesetre jellemző a törvényelőkészítő ügyvédi irodák (?) gondolkodási módjára, hogy a jogorvoslat elvét is törölték az eljárási törvényből. Egy minisztériumról még el lehet képzelni, hogy a jogorvoslat elvét törli egy törvényből, de egy ügyvédi iroda szűkíti a saját lehetőségeit? Nagyon gyenge az a principális, aki ilyen ügyleten akar pénzt keresni... A joggyakornokok viszont most pénzt keresnek az ilyen megoldásokon. Ezek a megoldások népellenesek, demokrácia ellenesek, tisztességtelenek, a demokratikus választások nemzetközi és alkotmányos alapelveibe ütköznek.

A köztársasági elnök az alkotmánybírósághoz fordult – a választási rendszer demokratizmusát és eljárás lényegét nem érintő – kérdésekben. Várjunk válaszra...De a legfontosabb: regisztráni kell és a azokra kell szavazni, akik a jelenlegi kormánypártot le akarják váltani!

Melyik ez a demokratikus ellenzéki szerveződés?

Ha a karácsonyi halászlé és beigli után ezen akar gondolkodni, akkor tegye meg! Jusson eszébe, hogy a választások előtt 15 nappal már elkésett regisztrálni! Akkor már ne is gondolkodjon 4 évig, mert akkor lehet újra regisztrálni!

 http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=608827

Fotó: Vasárnapi Hírek

2 komment

Címkék: választás demokrácia pártok határon túli magyarok kormánypárt MSZP OVB 2014 Magyarország fogyasztó védd magad! Együtt 2014

2012.12.25.
17:21

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Az Alkotmánybíróság nem tart téli szünetet

gri10_1_1356452257.jpg_384x600

 

Mit tegyen az Alkotmánybíróság? A Népszava cikke a költői kérdésre valóságos választ keres. 2013 január 6-a az Alkotmánybíróság határideje a köztársasági elnök kérdéseinek a megválaszolásra. Példátlan módon az Alkotmánybíróság nem tart „téli szünetet” és a szénszünet sem korlátozza tevékenységét. Lehet, hogy már szilveszter előtt kimondják a verdiktet?!

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=609514

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia pártok 2014 Magyarország

2012.12.25.
11:31

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Karácsonyi kényeztető reggeli (KKR)

imagescafrc1sb_1356431233.jpg_210x240

Karácsonyi kényeztető reggeli

A reggelizésnek sokféle módja alakult ki a családunkban. Előfordul, hogy a reggeli helyett csak mondat hangzik el a reggeli rohanásban: Kávé van? Vagy csupán egy félmondat: Kávé? Vagy egy zord pillantás, ami azt jelenti: Ma sem volt kávé!

A reggelinek már egy bőségesebb változata: vajaskenyér tejjel és kávéval. Az idő szűkében a tej és a kávé egyszerre is megiható.

Bőségtálnak is nevezhetjük azt a reggelit, amely tükörtojást, narancslevet, pirítóst, vajat, dzsemet és kávét/teát tartalmaz. Jelenetős hártánya ennek a változatnak, hogy időigényes az elkészítése, sőt, még VALAKINEK el is kell készítenie a reggelit. A vasárnapi reggeli lustálkodásban gyorsan lehet a reggeliből tízórai, sőt ebéd, de akkor bacont is kell sütni a tojás mellé.

Kiemelt státusza lehet a karácsonyi kényeztető reggelinek (KKR) a családban. Amennyiben karácsony előtt már elterveztünk egy KKR-t, akkor a helyzetünk kedvezőbb: előre kigondolhatjuk a menü összetételét, lelkileg felkészülhetünk arra, hogy magunk készítjük el a KKR-t fáradságos munkával, de az elismerés dicsősége is glóriaként szálldos majd a fejünk felett. Sokkal nehezebb a helyzetünk a KKR-ben, ha egy hirtelen felkérésnek kell eleget tenned, midőn még az ágy melegében lustálkodnál a kora délelőtti órákban. Érdekes, hogy az ember akkor is megéhezik, ha karácsony este teleette magát mindenféle földi jóval, éjszaka nem dolgozott, sőt, csak pihent, és mégis megenne egy KKR-t. A rögtönzésre csak az vállakozzon, aki már jelentős tapasztalatokat gyűjtött korábbi KKR-ekben. (Aki e téren még tapasztalatlan, az tegyen úgy mintha még aludna, és meglátja, hogy aludni is fog!)

Akár így önkéntesen, akár kifejezett felszólításra készíted a KKR-t, a projekttervezésnél légy figyelemmel arra, hogy a projekt humánerőforrása Te magad vagy. Ezért a projekt kivitelezésének első lépcsője, hogy főzz magadnak egy jó kávét, és utána hajrá!, indulhat a megvalósítás.

Bevásárlólista:                                                                                                                2 főre

Rákok (fejenként 4-5 db)                            400 Ft/fő                                            800 Ft

Gánátalma 1 db                                                                                                             400

Gyömbér                                                                                                                         200

Vaj                                                                                                                                      100

Rozskenyér                                                                                                                     100

Grape fruit                                                        200Ft/fő                                             400

Kávé/Tea                                                           100Ft/fő                                             200

összesen                                                                                                                          2200 Ft

A KKR megvalósítása: legalább közepes méretű rákok, amelyeket konzervben vagy más módon csomagolva, de előre elkészítve vásárolunk meg. (Amennyiben a 16%-os egykulcsos adó kedvezményezettjei közé tartozunk, telefonon leszólunk az illetékesnek karácsony reggel: „Frissen grillezett óriás rákot fogyasztanánk!”) A gránátalmát november elején még olcsóbban megvásárolhatjuk és hűvös helyen tárolva tökéletesen eláll, és így megspóroljuk a méregdrága karácsony előtti vásárlást. A gránátalma szemezgetése nagyon jó kiegészítő tevékenység előző esti tvnézés közben. A friss gyömbért uborkaszeletelőn nagyon vékonyra vágjuk, és nem csinálunk vele semmi mást! Nem kell cukrozni, sózni, főzni, csak a rákokhoz nyersen felfalni. Vajas kenyeret készíteni bárki tud, de a KKR-nek az is része, hogy a vékonyra felszeletelt rozskenyér előre megvajazva várja a reggelizőket. A grape fruit helyett bármilyen frissen facsarható gyümölccsel indíthatod a KKR-t: narancs, alma, sárgarépa keverékkel, amit a pénztárcád megenged.

A KKR elkészültéről nagyon decensen (visszafogott, jól moderált, halk és csendes módon) szükséges az érintettet tájékoztatni.

A KKR végrehajtható asztalnál, ágyban, földön, kinek ahogyan tetszik. Lényeg az, hogy UTÁNA még aludjál egyet!

 

Szólj hozzá!

Címkék: szakácskönyv 2014 Magyarország

2012.12.18.
18:26

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Következetes politikai álláspont

hook_demonstracio_februar_1_1355851523.jpg_500x333

Eddig azt mondta a miniszter: Nem lesz tandíj!

Most azt mondja a miniszter: Nem lesz tandíj!

Mi lesz? Tandíj!

 http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=608242#null

Szólj hozzá!

Címkék: kormánypárt 2014 Magyarország fogyasztó védd magad!

2012.12.17.
16:33

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Együtt 2014 mozgalom a Kubatov lista ellen

http://www.egyutt2014.hu/hirek/az_egyutt_2014_valasztoi_mozgalom_a_kubatov-listas_video_miatt_peterfalvi_attilahoz_a_nemzeti_adatvedelmi_es_informacioszabadsag_hatosag_elnokehez_fordul.html

Az Együtt 2014 Mozgalom is alkotmányellenes tartja a Kubatov listát.

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia kormánypárt Bajnai 2014 Magyarország fogyasztó védd magad! Együtt 2014

2012.12.17.
16:25

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Japán parlament épülete - a konzervatívok győztek

kep_1_300x225_1355757127.jpg_300x225

 Japán demokratáknak nevezik a győzteseket, liberális demokratáknak a veszteseket.

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=607819

 A konzervatívoknak szükségük van egy szélsőséges pártra a parlamenti többséghez.

http://mno.hu/kulfold/ertekelt-es-igeretet-tett-a-gyoztes-part-vezetoje-1125394

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia Japán külföldi választás parlamentek épületei

2012.12.17.
15:10

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Ismét Kubatov lista

Ismét Kubatov lista

 

„2010. áprilisában az OVB megállapította, hogy a Fidesz a csatolt bizonyítékok alapján olyan adatbázissal rendelkezik, amely jogellenes módon tartalmazza az egyes választópolgárok politikai véleményére vonatkozó, különleges személyes adatait. Az ilyen jellegű adatbázis létrehozása, valamint az abban foglalt adatok kezelése és felhasználása sérti a választás tisztaságát, a választási csalás megakadályozását, valamint a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás alapelveit. Az OVB az MSZP kampányfőnökének és az MDF elnökének indítványára járt el. Az OVB korabeli elnöke Szigeti Péter volt. A Legfelsőbb Bíróság – kifogás alapján - az OVB döntését megsemmisítette.

Az OVB-nek, mivel a kétséget kizáró bizonyosság megállapítását önmagában a hangfelvételen elhangzottak nem alapozták meg, a kifogásokat bizonyítottság hiánya miatt el kellett volna utasítania - olvasható az LB végzésében. A testület ezért az OVB határozatát megváltoztatta és a kifogásokat elutasította.” – adott tájékoztatást a közvélemény számára az mti.

Mindez a 2010. évi parlamenti választás kampányának a hajrájában történt. A közvélemény azonban azóta sem tért napirendre az ügy felett. Sőt, a közbeszédbe is beépült a „Kubatov lista” fogalma, ami azt jelenti hogy mindenki által köztudottan törvényellenes, de büntetlenül lehet tovább csinálni ugyanazt a pártoknak.

2,5 év után újabb, immár kézzelfogható bizonyítékot kapott a közvélemény a Kubatov lista létéről. Egy videó film készült a Kubatov lista készítésének a menetéről és munkálatairól a pécsi időközi polgármester választás alkalmából.

https://www.hir24.hu/belfold/2012/12/16/igy-mukodik-a-kubatov-lista/

A filmet az internetre a film egyik készítője tette fel, így nem tűnik elégtelennek a Kubatov lista meglétének a bizonyítására.

Tételezzük fel, hogy a bizonyíték elégséges. És akkor most mi történik majd?

A Legfelsőbb Bíróság jogutódja a Kúria, nézi-e az internetet? Hivatalból indít-e új eljárásta 2010. évi döntése felülvizsgálatára?

Az Országos Választási Bizottság, amelynek jelenlegi elnöke a FIDESZ pártdelegáltja volt 20 évig, kéri-e a Kúriától a 2010. évi döntésének a felülvizsgálatát és az eredeti OVB döntés helyreállítását?

A rendőrség vagy az ügyészség indít-e hivatalból nyomozást a személyes adatok önrendelkezési jogának megsértése miatt?

A rendőrség vagy az ügyészség indít-e hivatalból nyomozást a választás titkosságának bűntette miatt?

A hatályon kívül helyezett magyar Alkotmány és a jelenleg hatályos Alaptörvény egyaránt alapelvnek nyilvánítja a választójog, a szavazás titkosságát. A titkosság elvét alapvetően sérti, hogy ha valaki nyilvántartást készít arról, hogy valakik hogyan szavaztak (a múltban), hogyan szavaznak (jelenleg) vagy hogyan fognak szavazni (a jövőben).

A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvénynek a „A választás, a népszavazás és a népi kezdeményezés rendje elleni bűncselekmény”- ről szóló részének a 211. §-ának f) pontja szerint: „Aki a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó választás, népszavazás vagy népi kezdeményezés során megsérti a választás, illetőleg a népszavazás titkosságát, bűntettet követ el és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Köztudott 2,5 éve, hogy a Kubatov lista törvénysértő és két alkotmányos elvet is sért.

A köztudomás alapján nem hallgathatnak a Kubatov lista ügyében azok az állami szervezetek, amelyeknek alkalmazottai azért kapják a fizetésüket, hogy a törvényeket betartassák! Vagy ők a gyevi bírók?!

Móra Ferenc: Gyevi törvény https://kokeny.tripod.com/mora.htm

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia kormánypárt OVB 2014 Magyarország

2012.12.15.
13:51

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Egyiptomi népszavazás az alkotmányról

20080820egyiptomi_1_1355573905.jpg_245x200

 

2008-ban elektromos hiba miatt kigyulladt az egyiptomi parlament épülete (Kairó, felsőház). 2011 tavaszára, amikor ott jártam az új választási törvényt előkészítő szakmai konferencián (képzeljék: Egyiptomban egy új törvény megalkotása előtt szakmai konferenciát szerveznek külföldi szakértők részvételével! És Magyarországon miért nem?), akkor már renoválták az épületet, sőt az arab tavaszon is túl voltunk.

A konferencia előadásom arról szólt, hogy milyen garanciák szükségesek a választási törvényben az országos választási bizottság függetlenségéhez, hogy a kormány és/vagy az ellenzéki pártok ne tudják tisztességtelenül befolyásolni tevékenységét.

Az előadás részletesen foglalkozott az alkotmányos, a politikai, a jogi, a humánerőforrás oldali, a költségvetési, a logisztikai, bizotnsági és a technikai feltételekkel. A konferencián az egyiptomi választási bizottság és a parlament tagjain kívül a líbiai és a tunéziai kollégák is jelen voltak.

Hosszú és tartalmas vita folyt a résztvevők között, majd egy fiatal helyi választási szakértő a konferencia végén azt kérdezte tőlem: „És Magyarországon ezek a garanciák mind szerepelnek a választási törvényben?”

Ma már nem tudnék nyugodt lelkiismerettel válaszolni igennel az ifjú arab kollégának. Változnak az idők. A demokrácia útján is lehet visszafelé haladni. Sőt, a damaszkuszi út is kétirányú!

2012. december 15-én egyiptomban népszavazást tartanak az új alkotmányról. A népszavazás tétje, hogy Egyiptom visszakanyarodik az iszlamizáció irányába vagy a fundamentalizmust elutasítja. Népszavazással is lehet a társadalmi haladás útján visszafelé haladni.

http://nol.hu/kulfold/ma_nepszavaz_egyiptom

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: választás arab demokrácia külföldi választás parlamentek épületei

2012.12.15.
13:16

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Brit parlament épülete

8354-gyimesil-utikalauz-hu_1_1355572112.jpg_640x458

 

Nagy-Britannia parlamentjének az épületében először akkor jártam, amikor 2001(!)-ben megalakult az (országos) brit választási bizottság. A visszafogott, ám lényeget kifejező módon angolul a legfelsőbb szintű választási bizottságot egyszerűen "a" bizottságnak nevezik. Mindenki tudja, hogy ez mit jelent. 2001 előtt csak helyi választási bizottságok működtek. Hivatalos indoklás az volt, hogy "minden helyi bizottság tudja, hogy mi a dolga". Az "a" bizottság megalakulásának előkészítése 5 évig tartott. Az előkészítés jegyében Budapestre is eljöttek tapasztalatot gyűjteni, és megdöbbentek, hogy a svéd király nem csak a londoni, hanem a budapesti parlament épületéhez is ajándékozott márvány oszlopokat.

2009-ben egy londoni konferencián tárgyaltuk meg a postai levelekkel elkövetett választási csalásokat http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/election_2010/8661013.stm

Nem akartam hinni a fülemnek, amikor a brit parlamenti többség és az ellenzék frakcióvezető-helyettesei kölcsönösen elismerték a választási csalást. Íme, vannak helyzetek, amikor a "demokrácia tanárai" rosszcsont nebulókká válnak. De nekik volt erejük a hibák elismerésére. A magyar kormány- és ellenzéki pártokban mikor lesz ilyen készség? Nekik és nekünk is van márványoszlopunk a svéd királytól. Ezen túl azonban még van mit tanulni a politikusi magatartásból.

Aki az épületről többet akar tudni, itt olvashat:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Westminster-palota

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Európai Unió Nagy Britannia külföldi választás parlamentek épületei

2012.12.14.
23:21

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Egymillió elsőválasztó 2014-ben!

12903811_1_644x461_elado-elso-valaszto-1994-emlekerem-xviii-kerulet_1_1355523644.jpg_615x461

Egymillió elsőválasztó 2014-ben

 

Hagyományosan egy parlamenti választáson 400 ezer az elsőválasztók száma. (Elsőválasztónak azokat a fiatalokat nevezzük, akik a 18. életév betöltésével először gyakorolhatják alkotmányos jogukat.) Mivel 4 évente van országgyűlési választás és évente 100 ezer Magyarországon élő magyar állampolgár tölti be a 18. életévét, ezért ez a szorzás könnyen elvégezhető. Az ország lakossága mégis csökken, mert évente 120-130 ezer ember távozik örökre. Ez azt jelenti, hogy a lakosság száma csökken, azonban az átlagos életkor növekedésénél lassabban csökken a választópolgárok száma mint a lakosságé. Az idős korúak aránya növekszik a választók között és az elsőválasztók alacsony részvételi aránya miatt az idősek politikai véleményének a súlya nő. Mindenki előtt világos társadalmi összefüggés, hogy az elsőválasztók más társadalmi-politikai értékekkel lépnek be a választás rendszerébe, mint azok, akik már csak az „örök vadászmezőkön” szavazhatnak. Bonyolult összefüggések, de mi a választási eredményre gyakorolt hatása a generáció váltásnak?

Kezdjük az egyszerűbbel. Milyen társadalmi-politikai értékkel lépnek ki a választási rendszerből  az eltávozók? Lehet mélyebb szociológia összefüggéseket keresni és találni, de szerintem nem csökken a jelenlegi kormánypárt szavazói bázisa az idősek eltávozásával. Hiszen egy (kettővel ezelőtti) másik társadalmi rendszerben voltak ők elsőválasztók, és mivel döntően a szegénységből kikászálódóak voltak, és biztos munkahelyhez és stabil politkai környezethez szoktak, így távozásukkal az az oldal veszti el támogatóinak jelentős bázisát, akik  mai is támogatják a szociális gondolkodást.

Folytassuk egy  bonyolultabb kérdéssel. Milyen társadalmi-politikai értékkel lépnek be az új, fiatal elsőszavazók? Bizonyítottan az elsőszavazók csoportjában a legalacsonyabb a választáson résztvevők száma. Ennek okát abban látom, hogy a fiatalok általában vizsgahelyzetként élik meg a választás napját: eltalálják-e a szavazólapon, hogy melyik párt győz? És mivel bizonytalanok, ezért inkább nem vesznek részt egy ilyen önkéntes vizsgán.

Fordul azonban a kocka. A jelenlegi kormánypártok olyan intézkedéseket jelentettek be a felsőfokú oktatás állami támogatásának a csökkentésében, amely elfogadhatatlan a fiatalok és a családjaik számára. Zsebbe vágó kérdés, évi többszázezer forintot – nem tervezett, rendkívüli kiadást -jelent. Ami zsebbe vág, az már nem vizsgahelyzet, hanem a zsigerekre is hat. Ráadásul az intézkedés nagyon hirtelen jár nagyon komoly következményekkel (gondoljunk a most középiskolás gyermekek szüleire) nincs mód a családi anyagi forások átcsoportosítására, és az ezzel járó anyagi veszteségek pótlására. Nem nagyon kell gondolkodni azon, hogy a kormány intézkedéseire hogyan kell szavazattal válaszolni: tömeges szavazat növekedés és ellenszavazat mennyiség várható a jelenlegi kormány ellen.

Felvetődött kormányzati oldalról, hogy a már állami ösztöndíjban részesülők ne vegyenek részt a széleskürűvé váló tiltakozásban, hiszen ők már nem érintettek az állami támogatás csökkentésében?! Az ilyen nyilatkozat szerzői, nyilvánosságra hozói és szájalói, mit mondanak az 1848-as márciusi ifjakról, 1956 forradalmának az egyetemista elindítóiról? Ők voltak azok, akik társadalmi státuszuk alapján az „elégedettek” lehettek volna, azonban társadalmi szolidaritási érzékük nagyobb volt, mint a mai 16%-os adó 250 ezer Ft feletti haszonélvezőié. A 16%-os adó vesztese mindenki, aki a bruttó 250 ezer Ft alatti keresetű.

Ezek mi vagyunk!

A fiatal elsőválasztók között lényegesen emelkedni fog a választásra regisztráló, majd szavazó fiatalok száma. Feltéve, ha lesz egy olyan párt vagy pártszövetség, amely képes lesz megszervezni az elsőszavazók regisztrációját  2013-ban és artikulálni véleményüket a 2014-ben a választási kampányban.

Nehezebb probléma a határon túli magyarok választási aktivitásának és pártszimpátiáinak az előzetes megítélése. A nemzetpolitikai főpolitikus szerint jelenleg 300 ezer új, kedvezményes eljárással magyar állampolgárságot nyert választóról van szó. 2014-re 500 ezerre ígéri a számuk növekedését, és egyben arra is ígéretet tett a kormánypártnak, hogy mind-mind a jelenlegi kormánypártra szavaznak 2014-ben. (Korábban egy kormánypárti  miniszter 20 éves uralkodást ígért a határon túli magyarok választópolgárok szavazataival!)

Világosan látnunk kell, hogy az új magyar állampolgárok „elsőszavazók”. Bár nem életkoruk alapján, és nem lakásuk, hanem a politikai alapon kaptak állampolgárságot. Nem laktak soha Magyarországon, önként vagy gazdasági kényszer, politikai üldöztetés vagy rendőri kényszer alatt hagyták el hagyták el az országot őseik, nem fizetnek adót az aktuális magyar költségvetésbe, de joguk van a választásokon MOST szavazni a XIX. század végi kivándorlás, Trianon, a II. világháború, a Rákosi elnyomás, az 1956-os forradalom, a Kádár- korszak emigránsainak utódjaiként.

Kikre szavaznak majd az újsüttetű magyar állampolgárok? Nos, a jelenlegi kormánypárti politikusok azt állítják, hogy kizárólag a jelenlegi kormánypártra szavaznak majd a kedvezményes (kormánypárti megnevezés) magyar állampolgárok .  A jelenlegi demokratikus ellenzék nem mond semmit. Valószínűleg azért nem mondanak semmit, mert nem akarnak semmit. (?!)

Az egymillió elsőválasztó harmadik része az Együtt 2014 mozgalom által megszólított és a megszólításra pozitív választ adó polgárok csoportja alkotja, akik eddig soha nem szavaztak a választásokon. Ennek a csoportnak a létszámát nagyon nehéz megbecsülni. A nehézség oka az, hogy a bizonytalan szavazók csoportjába tartoznak a közvéleménykutatók szerint.  Márpedig erre a csoportra csak becslések alkalmazhatók. Szerintem legalább 200 ezer választóról van szó, amely mérték az 5 %-os küszöböt átlépi.

A jelenlegi kormánypártok leváltásának csak akkor van esélye, ha a demokratikus ellenzéki pártok összefognak, és megnyerik az ügyüknek a civil szervezeteket és egyesületeket is.

1 millió elsőválasztót kell megnyerni 2013-ban a regisztációra és 2014-ben a jelölésre, majd a szavazásra!

Így legyen!

 

2 komment

Címkék: választás demokrácia elsőválasztók 2014 Magyarország Együtt 2014

süti beállítások módosítása
Mobil