2013.07.29.
18:52

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Választópolgárok kérdezik...a választás tisztaságáról

Kérdéses a választás tisztasága? Kérdezi a Hírhatárban Bánhidi Emese Tóth Zoltántól.

http://www.hirhatar.hu/hir/valasztasi-gumiszabalyok

Szólj hozzá!

Címkék: kampány választás demokrácia pártok határon túli magyarok kampányfinanszírozás kormánypárt elsőválasztók MSZP LMP Alkotmánybíróság Bajnai OVB Bokros 2014 Magyarország Együtt 2014 Kuncze MÚOSZ Szabadság és Reform Intézet Alkotmány Alaptörvény Szabadelvű Polgárok Egyesülete Szövetségben Együtt Magyarországért Demokratikus Koalíció magyar választások története 2014 abécé választásokra nemzetközi megfigyelés Szavazatszámlálók Modern Magyarország Szalaykör választópolgár kérdez

2013.07.29.
18:37

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Választópogárok kérdeznek...a megfigyelőkről és bizottságokról

Választópolgárok kérdezik az ellenzéki megfigyelőkről és választási bizottsági tagokról…

1. Lesznek-e ellenzéki megfigyelők a 2014. évi országgyűlési választásokon?

A kérdés nagyon fontos, köznyelvileg érthető is, azonban jogilag pontosításra szorul. A választási eljárási törvény alapján minden jelölő szervezetnek, amely egyéni jelöltet és/vagy országos listát indít, joga van arra, hogy a választási kampány utolsó 16 napjára választási bizottságban való tevékenységre egy-egy tagot bízzon meg. A szavazatszámláló bizottságba két – két tagot kell megbízni. Ebben a rövid időszakban a megbízott (delegált) tagok jogai azonosak az önkormányzat által választott (elvileg párt-független) bizottsági tagokéval, azonban a munkájukat ingyen végzik. Mivel a választási kampány kb. hat hónappal a választás előtt megkezdődik, ez azt jelenti, hogy az ellenzéknek jogilag nincs semmilyen ráhatása a választási bizottságok tevékenységére, mert nem rendelkeznek tagsággal csak a kampány utolsó 16 napjában.

Fontos ezért, hogy a demokratikus ellenzéki pártok „ellenzéki megfigyelőket” szervezzek a már folyamatban levő kampány figyelemmel kísérésére. Ezek a megfigyelők nem a választási eljárási törvény, hanem az Alaptörvényben biztosított politikai szabadságjogok alapján folytathatják munkájukat. Minden választópolgárnak joga van arra, hogy a személyesen, képviselői útján vagy a média híradásaiból nyomon kövesse a választási eseményeket, tanulmányozza a választási törvények tervezeteit és végleges változatait. Az „ellenzéki megfigyelőkre” akkor is fontos munka hárul, amikor közülük már egyesek a választási kampány utolsó 16 napjában, mint hivatalos személyek vesznek részt a választási és szavazatszámláló bizottságok munkájában.

Az „ellenzéki megfigyelő” fogalmat a kérdező alkotta meg. A választás napja előtt legkésőbb 16 nappal a jelölő szervezetek hivatalos megbízottakat küldhetnek a választási és szavazatszámláló bizottságokba. A választás előtt 6 hónappal már ajánlatos az ellenzéki pártoknak megszervezni azon kollégák társadalmi munkáját, akik a politikai szabadságjogok alapján figyelemmel kísérik a választási előkészületeket, és tapasztalataikat megosztják egymással és a jelölésre készülő szervezetekkel A tapasztalatok megosztása történhet az interneten vagy személyesen.

2. Az Európai Unió küld-e megfigyelőket a választásokra?

Az Európai Unió egy államszövetség megnevezése, amely a szervezetein (Parlament, Bizottság, biztos, főigazgatóság, stb.) keresztül jelenik meg konkrétan az emberek felé. Az Európai Parlament és az Európa Tanács is foglalkozott a magyar kormány tevékenységével, és az alapvető jogok helyzetével Magyarországon. A parlament az un. Tavares jelentés alapján[1] felkérte a magyar hatóságot (a kormányt), hogy kérje fel rövid és hosszútávú nemzetközi megfigyelésre az EBESZ/ODIRH-t (az alapvető jogokkal és a választásokkal foglalkozó nemzetközi szervezetet).

A kérdésre még nem adható egyértelmű válasz. Egyrészt azért nem adható egyértelmű válasz, mert elképzelhető, hogy a magyar kormány nem kéri fel az EBESZ/ODIRH-t a nemzetköz megfigyelésre. (Politikai értelemben ez botrányt jelent, de a jelenleg kormány a botrányokat szívesen vállalja.) Másrészt azért nem adható egyértelmű válasz, mert elképzelhető, hogy a magyar kormány időben elszakítja egymástól az egy időszakra eső magyar országgyűlési és európai parlamenti választásokat (egy-két hét különbséggel) és az európai parlamenti választás megfigyelésére felkéri az EBESZ/ODIRH-t, a magyar országgyűlésire nem. Harmadrészt politikai eszköz lehet, hogy a megfigyelési felkérést elküldi, de a megfigyelők személyét nem regisztrálják, amely gyakorlatilag meghiúsítja a megfigyelést.

A magyar kormány szándékai - még - ismeretlenek.

3. A választások tisztaságát melyik szerv fogja ellenőrizni az ellenzék részéről?

Az Mszp, az Együtt és a DK közös bejelentése szerint az ellenzék nevében az Alternatív Választási Bizottság[2] ellenőrzi majd a 2014. évi választás tisztaságát.

A magam nevében üdvözlök minden olyan kezdeményezést, amely a választások tisztaságát kívánja megóvni. Érdeklődéssel várom a bizottságról szóló további híreket.

4. Lesznek-e szavazatszámláló biztosok az ellenzéki oldalról?

A választási eljárási törvény lehetővé teszi, hogy minden jelölő szervezet (párt) megbízást adjon választópolgároknak, hogy megbízásukból vegyenek részt a szavazatszámláló bizottságokban. Országosan mintegy 11 ezer szavazókör működik. Az ellenzéki párok jelölési (koalíciós) szándékuktól függően eltérő mennyiségű szavazatszámláló kollégára van szükségük. Közös egyéni jelöltek és közös lista esetén, ha az ellenzéki pártok minden szavazókörbe delegálnak – a törvény szerint kötelezően - két-két megbízottat, akkor országosan 22 ezer jól felkészített polgárra van szükségük.

Amennyiben az ellenzék képtelen lesz az összefogásra, akkor pártonként lesz szükségük 22-22 ezer szavazatszámláló bizottsági tagra.

Saját elhatározásból elindítottam egy akciót: „Számoljuk együtt a szavazatokat 2014-ben!” címmel. Aki részt kíván venni ebben a felkészülési folyamatban, kérem küldjön ez e-mailt. A felkészítő oktatás után a kiképzett szavazatszámlálók az ellenzéki pártok megbízásából részt vehetnek valamely szavazatszámláló bizottság munkájában.

A jelentkezésnek nem feltétele, hogy valaki tagja legyen bármelyik pártnak. Én sem vagyok párttag. A munkát társadalmi munkában kell végezni. Én sem kapok pénzt érte.

5. Az Országos Választási Bizottságban lesz-e ellenzéki megfigyelő?

Az új választási törvénnyel átkeresztelték az „országost” és „nemzeti” lett belőle. A 2014. évi választás előtt már tagja lesz az NVB-nek az Mszp, mert frakciója van jelenleg is a parlamentben. A többi ellenzéki párt, amelyek országos listát tudnak állítani, azok a pártok a választás napja előtti 16. naptól delegálhat 1-1 megbízott tagot, akik részt vehetnek szavazati joggal az NVB tevékenységében.

Kérdezzenek és válaszolok a továbbiakban is!



[1] http://stop.hu/kulfold/olvashato-a-teljes-tavares-jelentes-i/1146137/

[2] http://index.hu/belfold/2013/05/08/felkertek_az_alternativ_valasztasi_bizottsag_tagjait/

Szólj hozzá!

Címkék: kampány választás demokrácia pártok határon túli magyarok kampányfinanszírozás kormánypárt elsőválasztók MSZP LMP 4K! Európai Unió Alkotmánybíróság Bajnai OVB Bokros 2014 Magyarország Együtt 2014 Kuncze MÚOSZ Szabadság és Reform Intézet Szabadelvű Polgárok Egyesülete Szövetségben Együtt Magyarországért Demokratikus Koalíció magyar választások története 2014 abécé választásokra nemzetközi megfigyelés Szavazatszámlálók Modern Magyarország Szalaykör választópolgár kérdez

2013.07.18.
20:50

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Könyvírási szünet 2013. szeptember 19-ig

2013. szeptember 19-re tisztelettel mindenkit meghívok a könyvem bemutatójára. A címről még vitában állok a kiadóval.

Tóth Zoltán

Szólj hozzá!

2013.07.08.
22:41

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Halottakkal levelez a jelenlegi kormány?!

 Aláírásgyűjtést folytatott a jelenlegi kormánypárt a lakosság körében, hogy a rezsidíj csökkentését támogassák. A jelenlegi kormánypárt által nyilvánosságra hozott adatok szerint több mint 2 millió támogató aláírást sikerült összegyűjteniük a jelenlegi kormánypárt aktivistáinak. Az aláírások hitelességét és számosságát senki nem ellenőrizhette.

Az aláírók köszönő levelet kaptak az aláírásukért. Ugyanakkor tiltakozó levelek jelentek meg a nyilvánosság előtt sok család részéről, hogy elhunyt családtagjuk – akik már régebben elhunytak – is kapott köszönő levelet a rezsidíj csökkentésének az aláírásáért.

A halottak is aláírnak? Ezt már ismerjük Gogol Holt lelkek c. kisregényéből. Ezek szerint a módszer feltámadt!

És kit hibáztat a jelenlegi kormánypárt tagja az elismert hibáért? A népesség-nyilvántartást végző államigazgatási hivatalt!

1.       Ezek szerint a jelenlegi kormánypárt az aláírásgyűjtést – állampárthoz hasonló módon - egy államigazgatási hivatallal végeztette?

2.       Az aláírások gyűjtésének az eredménye a kubatovi listát gazdagította, és most ebből küldték ki a köszönő leveleket – államköltségen?

A halottak hozzátartozóitól egy kormánypárti versenyző bocsánatot kért Kálmán Olga műsorában. A versenyző hozzátette: 2 millió támogató esetén elenyésző az adminisztratív hiba.

És a törvénysértésről egy szót sem ejtett.

Nagyon sokan kell elmennünk szavazni az ilyen versenyzők ellen, hogy ne legyen jelentősége az elcsalt szavazatok mennyiségének! A 2014. évi választáson a névjegyzékben újra szerepelnek a rezsicsökkentést megköszönő halottak?

 

3 komment

Címkék: választás demokrácia pártok kormánypárt OVB jóállam 2014 Magyarország nemzetközi megfigyelés

2013.07.07.
14:45

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Demokrata bizalom kell

0_1_1373200378.jpg_307x386

Vitányi Iván cikke a Népszabadságban http://nol.hu/velemeny/20130706-demokrata_bizalom_kell. A cikket azért ajánlom minden olvasóm figyelmébe, mert ha a demokratikus ellenzéknek nevezett társadalmi-politikai csoportok egymás között nem viselkednek demokrataként, akkor nem tudják leváltani a hatalom gyakorlóit. Egy ehhez hasonló gondolattal már magam is megpróbálkoztam http://tothzoltan.blog.hu/2013/03/13/tobb_demokraciat_a_partokba.

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia rendszerváltás pártok kormánypárt MSZP LMP Bajnai Göncz Bokros 2014 Magyarország Együtt 2014 Kuncze Szabadság és Reform Intézet Szabadelvű Polgárok Egyesülete Szövetségben Együtt Magyarországért Demokratikus Koalíció Modern Magyarország

2013.07.04.
15:06

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Sült csirkecomb, József hentes módra

img_0372_300x225_1372942839.jpg_300x225

Az ezen a héten meghívott vendégeink nem eszik a vörös húst. Nem is vegetáriánusok. Éppen a pesti Klauzál tér felé tartottam, így könnyen adódott a megoldás: Józseftől kérek tanácsot, hogy mit főzzek a vendégeinknek. Már kaptam is a javaslatot: sült csirkecomb hentes módra. Rövid ideig fontolgattam a lehetőséget, és mihelyt megjelent előttem a pirosra sült csirkecomb képe, amint uborkás mártásban pihenve várja a sorsát, tudtam, hogy József ismét eltalálta a vendégeim szándékát és ízlését. Ferenc hentes azonnal nekilátott a fejenként egy egész csirkecomb (+ 2 tartalék vészhelyzetre) filézésének. (A csirkecsontból egy adag levest lehet főzni, ezért az is hozza el a hentestől!)

Felvetésemre, hogy a csirke bőrét is nyúzza le, gyors és határozott szakmai választ kaptam. A csirkebőr nem engedi kiszáradni sütés közben a húst, midőn önmagából a zsírt kisütve egy kellemes ropogós felületet képez és szép látvány a sötétbarna-vörös színű kéreg a húson. A húst nagy szemű sóval, fokhagyma zúzalékkal és majorannával bedörzsöljük. Ha lehet, egy éjszakát érleljük a hűtőben. Hirtelen támadt éhség veszedelem esetén el lehet készíteni azonnalra is. A hús sütését forró edényben kezdjük, és nem teszünk alá semmit! Se olaj, se zsír, se víz! Természetesen nem hagyhatjuk magára a sülő húst, hanem rendszeresen forgatjuk, és a leragadó részecskéket fakanállal felszedjük a lábos aljáról. Ezt a ronda barna-fekete ragacsot nem dobjuk ki, csak hagyjuk továbbra is az edény fenekén. A nagy hő hatására a csirkecomb kiengedi magából a fölösleges vizet és zsírt. Gyönyörű pirított színt és kemény kérget kap (l.:fénykép). Egyszerre csak 2-3 csirkecombot süssünk a lábosban, mert ha túl sok a hús, akkor nem sülni, hanem főni kezd a csirkénk, és akkor új nevet kell választanunk: főtt csirkecomb. A sütés 2-3 combonként max. 5 percig tart.

A megsült combokat egy tálba kiszedjük és pihentetjük. Nekilátunk a mártás elkészítésének. A sütő edényt a benne levő húslével (barna-fekete ragacs) együtt erősen melegítjük, majd bort vagy sört öntünk az edénybe. Sistergés és fröcskölés közepette a leragadt részek felszabadulnak az edény aljáról és közben az alkohol elpárolog. A sistergés végeztével egy kis maradék levest (zöldség vagy húsleves) öntünk az edénybe, majd zabpehellyel sűrítjük a híg levet. (A zabpehely helyett étkezési keményítővel vagy liszttel is sűríthetjük a mártást.) Az egyre sűrűbb állagú mártásba egy kanál vajat teszünk (legírozás), amely selymesebbé és harmonikusabbá teszi a mártást alkotó ízeket.

(A mártáskészítés megkezdése előtt eltávolítunk mindenkit a konyhából, aki még nem főzött maga is mártást. Ezt az óvintézkedést azért kell megtenni, mert a főzésben járatlan személyek látva a mártás készítés folyamatát és részeredményeit, súlyosan elmarasztaló jelzőkkel illetik a tevékenységünket, és előre kijelentik, hogy ők nem esznek a mártásból!)

A mártás akkor kész, ha „gördül” és nem folyik. József a mártásreceptet azzal zárta, hogy a kész mártásba apróvágott sült szalonnát és savanyú uborkát keverünk bele. Megkóstoljuk, és ha szükséges kevés sót, borsot vagy mustárt adunk hozzá. A kész mártás felét egy elegáns kis mártásos kínáló edénykébe töltjük (magyarán egy pohárba), a másik felét a sütőedényben hagyjuk.

Újra kezelésbe vesszük az elősütött combokat. A sütőedényben benne van a mártás fele, erre tesszük rá a combokat. Ha kéznél van valamilyen zöldfűszer (petrezselyem, rozmaring, bármi) akkor a hús alá, mellé, fölé tesszük. Egy pohár vízzel (levessel) hígítjuk, majd az edényt lezárjuk (fedő vagy alufólia). A sütőben 1 kg húst 45 percig lassan sütünk (120 C).

A puhára sült húsokat a sütőedényben tálaljuk. A zsírmentes fehér sült húst egy kicsit ellensúlyozza a csirke saját zsírjából készült mártásalap, amelyben az icipicire vágott sült szalonnát kiegyenlíti az apróra vágott savanyú uborka. Köretnek sült zöldség és kovászos uborka javasolt.

A sült csirkéhez jól illik a spriccer (olaszrizling+szóda). A szaftot szabad kitunkolni a sütőedényből, friss kenyérrel, de csak úgy ha másnak is jut belőle!

Ha elfelejtettük a mártásos edénykét az asztalra tenni, sebaj, a vendégek távozása után friss kenyérrel mártogathatunk belőle, a többi mehet a fagyasztóba. Ha elfelejtettük a fagyasztás előtt ráírni, hogy „mártás”, akkor fél év múlva a nagytakarításnál „Mi ez a borzalom?!” felkiáltás keretében dobjuk ki.

Bevásárló lista 4 személyre

6 filézett csirkecomb, bőrével            1500 Ft

10 dkg füstölt szalonna/bacon              200

2 dkg vaj                                                 50

Fűszerek, zabpehely                              250

Összesen:                                           2000 Ft

Tavasztól-őszig az elősütött csirke combok sütését a grill sütőn is befejezhetjük. Ebben az esetben a grillen befejezett húsokat egy nagy tálra helyezzük és alá-fölé is öntünk a mártásból. Gyakori eset, hogy a nagy tál mindig üres, mert a vendégek az elkészült húsokat folyamatosan elviszik és felfalják. A gondos házigazda ezért grill kolbásszal is készül a sáskahadak féken tartására, addig, amíg a csirke megsül. József hentes vékony grill kolbászokat készít, hogy a legtürelmetlenebb vendégek rögtön az elején kaphassanak valami harapnivalót a welkomdrink mellé.

 

Szólj hozzá!

Címkék: szakácskönyv 2014 Magyarország

2013.07.03.
16:38

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Számoljuk együtt: indul a saját web oldalunk!

Kedves Barátaim!

Hosszú várakozás után végre elindul a saját weboldalunk, melyet az alábbi címen érhető el:

www.szamoljukegyutt2014.hu

Első lépésként 10 napos tesztidőszakkal kezdünk. Tehát aki regisztrál, arra kérjük, jelezze, ha  hibát talál, esetleg ötlete van a fejlesztést illetően.

Regisztrálni kétféle képpen lehet:

1.      Pártolótag- tananyagon kívül mindent elér, néhány extrát kivéve.

2.      Aktivista- Minden anyagot elér, az extrákat is.

A regisztráció menete egy szokványos rövid eljárás, amely után azonnal használható a felület. Kilépés az oldal bezárásával történik.

Az oldal folyamatosan töltődik majd anyagokkal. Kérünk mindenkit ossza meg, reklámozza a címet!

Köszönjük a türelmet! 

Üdvözlettel

Kovács Iván

 

1 komment

Címkék: választás 2014 Magyarország Szavazatszámlálók

2013.07.01.
22:47

Írta: Dr. Tóth Zoltán

A szavazatok erejével Kolozsvárott

A szavazatok erejével…[1]

 

1989 nyarán, a Nemzeti Kerekasztal tárgyalásokon a rendszerváltozásra készülve a választási törvény előkészítése is a hivatalos feladatok közé tartozott. Három tárgyaló delegáció vett részt a munkában: az egyik oldalon az MSZMP politikusai és kormányzat szakértői, a második oldalon az un. Ellenzéki Kerekasztal politikusai, a harmadik oldalon a korabeli társadalmi szervezetek (HNF, szakszervezetek, Nőszövetség, stb.) képviselői ültek. A választási munkacsoport tagjai (többek között Tóth András, későbbi titokminiszter, Somogyvári István későbbi IM államtitkár, Tölgyessy Péter az SZDSZ későbbi elnöke, Balsay István, jelenleg alkotmánybíró, Kukorelli István, volt alkotmánybíró, Áder János, (jelenlegi köztársasági elnök) között magam, mint a BM Országos Választási Iroda osztályvezetője vettem részt.

 

A választási munkacsoport tagjai a tárgyalások megkezdése után hamar megtalálták a közös szakmai és emberi hangot a feszült politikai légkörben és az egymásnak feszülő ellentétes akaratok között. A hivatalos megbeszélések általában a parlament un. földszint 1. sz. tárgyaló helyiségében zajlottak, amely kellően nagyméretű volt arra is, hogy a tárgyalási szünetekben kisebb csoportokban beszélgetni lehetett. Kezdetben, természetesen, „majomszigetekben”, mindenki a saját oldaltársaival töltötte a szünetet. Az elszigetelődést Torgyán dr. törte meg, aki nagyhangú és vidám (privát) bemondásaival keveredett el a másik delegációk tagjaival. A lassan beinduló szüneti több oldalú beszélgetések első terméke a tárgyalási formáció elnevezése volt. Onnét eredt a tárgyalások profán megnevezése, hogy sokunknak akkor kisgyerekei voltak, akiknek kedvenc meséjük a Lázár Ervin írta Háromszögletű Kerekerdő-je volt, így neveződött el „Háromszögletű Kerekasztal”-nak a munkánk. Lassan rendszeressé vált, hogy a hivatalos tárgyalások patt-helyzetét szünet elrendelésével oldotta fel a soros ülésvezető elnök. A szünetek váltak alkalmassá arra, hogy kisebb nagyobb kompromisszumok alakuljanak ki a vitás kérdésekben. (Voltak azonban olyan vitás kérdések, amelyeket még a szünet-módszerrel sem lehetett feloldani. Ezeket a konfliktusokat egy „csomagba” kötöttük, és elküldtük a politikai főnökeinknek megoldás céljából.)

A kezdeti viták a munkánk céljáról szóltak. Több szüneti megbeszélés után abban egyeztünk meg, hogy az első szabad parlamenti választás célja az, hogy elkerüljük a hatalmi konfliktusban az esetleges erőszakos módszerek alkalmazását. A szavazatok ereje döntsön, ne a fegyvereké. A szüneti megegyezés bekerült a hivatalos programba is és megalakult egy albizottság, amely a „békés átmenet” nevet kapta. Munkánk konkrét célja az első szabad parlamenti választás (tervek szerint 1990. június 6.) törvényi megalapozása volt.

Mi legyen a választási törvény tartalma, ki határozza meg a napirendet, hogyan állapítsuk meg az elfogadott döntések szövegét? Mindenki csak diktálni akarta saját szövegét, írni senki nem akart semmit, így rám maradt a törvényszöveg egy-egy §-a elkészítésének a feladata, mint köztisztviselőre. A Háromszögletű Kerekasztal közös munkavégzése lassan kialakított egy közbizalmat is, és egy hónap múlva már nem csak a konszenzussal kialakított választási törvény szövegét kellett utólag elkészítenem, hanem előre meghatározott tárgykörökben javaslatokat és készíthettem. (A törvény-szöveg tervezetet a Belügyminisztériumban Szilágyiné Dr. Farkas Zsuzsával, a kodifikációs munkát az igazságügyi minisztériumi kollégákkal együtt végeztem.) Sőt, kialakult egy követelmény a köztisztviselőkkel szemben, hogy önálló fejezeteket is készítsenek elő, a munka felgyorsítása érdekében, melynek folyamán a politikusok a természetesen megtartották a döntőbírói pozíciót. Ebben a döntőbíráskodásban az egymás közötti sikertelenség esetén, természetesen a köztisztviselő lett mindig a hibás. (Ezt a megtanult magatartásukat a politikusok megőrizték a mai napig.) A választási törvény döntő része a szakértők által kialakított és a politikusok által jóváhagyott konszenzussal készült el. Mindössze néhány (de fontos) kérdésben kellett a delegációvezetőknek egyezséget kötniük 1989 szeptemberében: 4%-os parlamenti küszöb[2], 750 ajánlószelvény, a köztársasági elnököt közvetlenül (lakosság által) választják[3].

Konszenzussal

 

A Nemzeti Kerekasztal mellett többpárti konszenzussal elkészült Alkotmánymódosítást, továbbá a rendszerváltáshoz szükséges törvényjavaslat-csomagot, benne a választási törvény tervezetét a Németh kormány az Országgyűlés elé terjesztette, amely apróbb módosítással jóváhagyta.

A politikai konszenzus még arra is kiterjedt, hogy a Nemzeti Kerekasztal egy szakértői albizottsága az egyezmény aláírása után is folytatja a munkáját. Ennek az albizottságnak a feladata az országgyűlési egyéni választókerületi határainak a megállapítása volt. Az albizottság vezetésére megbízást kaptam. Minden párt delegált szakértő/ke/t a határvonalak meghúzásához szükséges matematikai számítások elvégzésére és szakmai szempontok megvitatására. A 186 egyéni választókerület földrajzi kialakításban az albizottság legnehezebb konszenzusos döntése Bernecebaráti község hovatartozása ügyében született, amely már a szakértők számára is előre jelezte az MDF és az SZDSZ elváló politikai útjait. A pártok politikai konszenzusa arra is kiterjedt, hogy a választókerületi határokat az Országgyűlés nem törvényben, hanem a Minisztertanács rendeletben hirdesse ki. Karácsony reggelén a véglegezett térképeket és rendeletet a Minisztertanács jóváhagyta, futár vitte a nyomdába, hogy a Magyar Közlönyben 1990. január 4-én megjelenhessen.

Egyeztetés nélkül

Az új választási törvényekről a 2010. évi választási kampányban a jelenlegi kormánypárt nem tájékoztatta a szavazókat. És nem tájékoztatta az új Alaptörvényről sem a választókat, és nem kaptak semmi tájékoztatást az immár 300-ra tehető egyéb új törvényről sem.

 

A Méltányosság Intézet az ÉS 2013. május 17-ei számában jogosan állapítja meg: ha a választási kampányban a jelenlegi kormánypárt nem tájékoztatta a győzelem utáni céljairól a választókat, akkor utólag kell megfejteni azokat a célokat, amely érdekében már három éve tevékenykednek. Eleget téve ennek a felkérésnek, én utóbb megfejtettem, hogy milyen társadalomi-politikai célok vezeti a kormánypártot immár három éve (és még ki tudja meddig?).

 

1.     A nemzeti jövedelem újrafelosztása a Magyarországon élő társadalmi csoportok között (önmaguk számára részrehajlóan).

 

2.     Kétpártrendszer létrehozása az Országgyűlésben (önmaguk számára részrehajlóan).

 

Az országgyűlési képviselő választásáról szóló 2011. CCIII. törvényt, benne a választókerületi rendszer kialakításával, semmilyen politikai vagy szakmai egyeztetés nem előzte meg. A 6 párti konszenzussal elfogadott választási eljárási törvényt (1997. évi C tv.) 2013. április 18-án úgy helyezte hatályon kívül a jelenlegi kormánypárti frakció, hogy semmilyen egyeztetést nem folytatott sem az ellenzéki pártokkal, sem a szakmai szervezetekkel.

 

A kormánypárti kétharmad által elfogadott törvényekről ugyanakkor teljes az parlamenti ellenzéki pártok részéről a csönd. A jelenlegi törvények alapján, ha megismétlődik a 2010. évi választás matematikai eredménye, akkor a konszenzus nélküli új rendszerben (egyforduló, módosított földrajzi határú választókerületek, győztes párt töredékszavazatokkal való premizálása, kormánypártnak kedvező kampányszabályok, Nemzeti Választási Bizottság függetlenségének megszüntetése, nemzetközi megfigyelők degradálása, stb.) valószínűleg mindössze két párt kerül be az Országgyűlésbe. Természetesen az egyiknek a jelenlegi kormánypárt önmagát gondolja, immár négyötödös többséggel (80%), a második helybe már belenyugodott a jelenlegi legnagyobb ellenzéki párt (?!).

A demokratikus ellenzéki szavazók – bízom benne – még nem nyugodtak bele az ezüstérembe!

Számoljuk együtt a szavazatokat 2014-ben! Konszenzusos törvény alapján vagy nélküle, de a szavazatok erejével…

Dr. Tóth Zoltán, választási és közigazgatási szakértő

toth.zoltan.blog.hu

 

 

 



[1] Elhangzott 2013. május 31-én Kolozsváron, a Babes-Bolyai és Sapientia Erdélyi Egyetemen megrendezett Politológusok XIX. Vándorgyűlésén.

[2] 1994-ben emelkedett 5%-ra.

[3] A választásra 1989 decemberében került volna sor, de a „4 igenes” népszavazás alapján az Országgyűlés hatályon kívül helyezte.

 

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia rendszerváltás pártok határon túli magyarok kormánypárt elsőválasztók MSZP LMP Európai Unió Alkotmánybíróság Bajnai Bokros 2014 Magyarország Együtt 2014 Kuncze Szabadság és Reform Intézet Alkotmány Alaptörvény Szabadelvű Polgárok Egyesülete Szövetségben Együtt Magyarországért Demokratikus Koalíció magyar választások története 2014 abécé választásokra nemzetközi megfigyelés Szavazatszámlálók Modern Magyarország Szalaykör

2013.06.25.
21:42

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Nemzeti Nemdohányzók

tumblr_inline_mnivyrjrdh1qz4rgp_1372188782.jpg_500x375

Nemzeti Nemdohányzók

2013. július 1-vel megkezdődik a trafik mutyi hasznainak a learatása.

Javasolom, hogy akik nem akarnak a Trafik Mutyistáknak hasznot termelni, azok kövessék a példámat: ne dohányozzanak július 1-től. A mai tüntetésen a Nagy Imre szobornál, egy folyamatos tüntető azzal szólított meg: „Ezeknek nem dohányzom!” Egyetértek vele, sőt, a szabadságjogok alapján bárki csatlakozhat a Nemzeti Nemdohányzók mozgalmához.

A lakóhelyemen már tájékozódtam arról, hogy kik nyertek nemzeti dohányboltot, sőt a mai napon már a C és B és A  érthetetlen megnevezésű épületében (bejárat az utcáról) beszerelték az üzlethelyiségbe a polcokat, és népes kormánypárti csapat személyesen tartott értekezletet a parkolónál: mindenki láthatta, hogy nem egy mutyista van az ABC szintén érthetetlen elnevezésű Kádárista épület szárnyai alatt, hanem egész csapatra való.

Kicsit meginogtam az elhatározásomban, amikor meghallottam, hogy a lakásunkhoz közeli Ósön áruház is nyert a trafik pályázaton. Heuréka kiáltottam fel, nem kell feladnom a dohányzást, mert a multinacionális cég egy külön üzletében (bejárat az utcáról) is lehet dohányt vásárolni.

Azonban hamar újra megerősödhettem a nemdohányzó álláspontomban: a multinacionális cégben (is) egy felcsúti vállalkozó nyert! Nemzeti Nemdohányzók nevében is elgondolkodtam. Bejárat az utcáról? A BAC és az fényképen is látható Ósön Nemzeti Dohányboltjai jogilag magánterületről nyílnak, mert az övék a terület. Az utca közterületet jelent a jogszabályok szerint, ami mindenkié, a közösségé.

Most már kezdem érteni! Az állami dohánymonopólium után magántulajdon lesz az utca, a közterület is!

http://tothzoltan.blog.hu/2013/05/18/magyar_nemzeti_trafikok_es_a_valasztas

Várom a Nemzeti Nemdohányzók csatlakozást a mozgalomhoz! Egyetértünk?

 

2 komment

Címkék: rendőrség demokrácia közigazgatás vészhelyzet pártok kormánypárt Budaörs jóállam 2014 Magyarország fogyasztó védd magad! Alkotmány Alaptörvény ... és ez nem vicc! nemzetközi megfigyelés

2013.06.25.
17:15

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Számoljuk együtt a szavazatokat! (videó 2.)

2013. június 12-én egy bővebb körű tájékoztatás a "Számoljuk együtt a szavazatokat 2014-ben!" projektől.

Szólj hozzá!

Címkék: választás demokrácia rendszerváltás pártok határon túli magyarok előválasztás elsőválasztók MSZP LMP Európai Unió Bajnai Bokros 2014 Magyarország Együtt 2014 Kuncze Szabadság és Reform Intézet Alkotmány Alaptörvény Szabadelvű Polgárok Egyesülete Szövetségben Együtt Magyarországért Demokratikus Koalíció magyar választások története 2014 abécé választásokra nemzetközi megfigyelés Szavazatszámlálók Modern Magyarország

süti beállítások módosítása
Mobil