2019.08.28.
19:47

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Balogh Roland megmérte a MÁV-ot

Az Üllő-Nyugati pályaudvar szakaszon tavaly a 428 utazásból 107-szer indult, 16-szor érkezett időben a vonat. Csak a késések miatt több mint 7 munkanapnyi idő esett ki az életéből.

„A munka- és a lakhelyem között vasúttal járok nap, mint nap. 2018 tavaszán valami elszakadt bennem a MÁV minősíthetetlen szolgáltatásával kapcsolatban. Ezért egy éven keresztül feljegyeztem az induláskori és az érkezéskori késés időtartamát. A méréshez a Vonatinfó (újabban MÁV) alkalmazást és az órámat használtam” – írta Balogh Roland okleveles közlekedésmérnök az "Elegem van a mávból" Facebook-csoportban.

Engedélyével néhány adatot közlünk a „kutatásából”.

• 428 utazás Üllő – Nyugati Pályaudvar / Nyugati Pályaudvar – Üllő viszonylatában;
• Megtett távolság: 12.412km/1 év;
• Menetidő: 35’ (menetrend szerint);
• Utazási költség: 256 800 Ft/év (12 db havi bérlet ára);
• Késés összesen: 2 nap 8 óra 56 perc. Ez valamivel több, mint 7 nyolcórás munkanap.

Balogh úr tehát több mint negyedmillió forintot fizetett ki a vasúttársaságnak a szolgáltatásért, ami feleslegesen elvett az életéből 56,96 órát. „Ezt az időt csak hasznosabban tölthettem volna el, dolgozhattam volna, családommal lehettem volna, pihenhettem volna stb.” – írja, s megjegyzi, hogy a késésnek bármi lehet az oka, de a MÁV sosem vallja be, hogy hibázott volna.

Az adatok alapján tovább is számolt a mérnök úr, kiderült, hogy minden megtett utaskilométerre átlagosan 17 másodperc késés jutott, a 29 km-es távolságon átlagosan közel 8 perc.

A 428 utazásból 107 alkalommal esett meg, hogy időben indult (25%), 16 utazás volt, amikor időben érkezett (3,7%) a szerelvény. Volt 9 eset, amikor nem késett sem induláskor, sem érkezéskor (2,1%).

A KSH szerint tavaly 150 millió utas volt a magyarországi vasutakon, ők 7770 millió utaskilométert tettek meg, az országban a vasutak hossza közel 8000 kilométer. Ezekre az adatokra kivetítve az Üllő és Nyugati között tapasztaltakat (bár, megjegyzi, nem biztos, hogy mindenütt ilyen késéseket produkálnak a vonatok, lehet, hogy máshol jobb, de lehet, hogy rosszabb a helyzet) azt a megdöbbentő értéket kapta, hogy tavaly összesen a magyar vonatokon utazók 4068,5 év késést voltak kénytelenek elszenvedni.

Ha átlagos óradíjjal (1990 forinttal) számolunk, akkor „mérnöki becsléssel, talán egy kis ráhagyással kijelenthető, hogy a teljes késésállomány 50%-a hozható közvetlen kapcsolatba a munkából való kieséssel. 2034 év ezzel az órabérrel 33,85 milliárd forint veszteséget jelent, a 2018-as GDP 0,08 százalékát.

Az anyagi veszteségen túl rengeteg kellemetlenség éri az utast a vasúton. Ezeknek nagytöbbsége nem feltétlenül anyagi ráfordítás kérdése, hanem odafigyelés, jobb szervezés, fegyelem kérdése – jegyzi meg végül Balogh Roland.

Kimaradó vontok, brutális késések, tömött szerelvények - az érintett vonalnak külön csoportja is van a Facebookon, ahol számtalan történet igazolja Balogh Rolnad tapasztalatait.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kormánypárt jóállam fogyasztó védd magad! választópolgár kérdez 2019 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr1315028790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása