2019.07.08.
10:04

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Szalma sonka

Szalma sonka

A barátomtól (Feri) kaptam egy darab füstölt, nyers sonkát. Elsőre vágtam belőle egy darabot, és megpróbáltam beleharapni, ami nem sikerült: ruganyos és kemény volt a falat. Ráadásul sósnak éreztem.  Gondolkodtam - nehezen ment -, hogy miképpen tudnám ehetővé tenni, mert az illata fenséges volt, de így, ehetetlen.

Gondoltam tovább, és kockákat készítettem a sonkából és felvert tojással megsütöttem. Így már jobb volt, de a sós íz erősödött és a szívósság növekedett.

Az Eötvös gimnáziumi kémia tanárom (Bogyó) a következőt mondotta a fiúknak: „Idefigyeljetek országos méretű  nokedlik! Jusson eszetekbe, hogy  az sztöhiometria egyenlet mind a két oldalát megszorozzuk mínusz eggyel!”. Nekem soha nem jutott eszembe semmi, de alkalmazva a tanárúr megoldó képletét, kijött a helyes eredmény. (Máig sem tudom miért.) Nos, a füstölt és nyers sonka okán az jutott eszembe, hogy vágjuk fel a nagyobb darab sonkát vékony (1-2 mm) szeletekre, és a szeleteket nagyon vékony csíkokra. (Lásd a képen!)

Az indítás nagyon jó volt, az alkalmazás kreatív, az étkezési élmény SZUPER! Vegyen a hentesnél (drága) nyers és füstölt sonkát! Köszönöm a barátomnak, hogy elindított a nyers és füstölt sonka élvezeti útján.

Készítettem egy töltött tojást és meghintettem szalma sonkával: finom és attraktív!

Jóétvágyat kívánok!

 

Szólj hozzá!

Címkék: Rádió Bézs szakácskönyvből kimaradt 2019 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr2314931404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása