2015.06.03.
09:15

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Ágh Attila: Orbán levele a moszkvai száműzetésből

 

Ágh Attila Orbán levele a moszkvai száműzetésből

 

 A magyar a leghálatlanabb nemzet a világon, hiszen annyi jót tettem velük, és mégsem hálálták meg. Most itt rostokolok a keserű száműzetésben, a téli Moszkvában, a Putyinka sugárút 111-ben, 11. emeleten a 11-es lakásban. Pedig tele vagyok még energiával, istenem, mennyi futballstadiont tudnék még építetni, ha végre hazahívnának a rajongóim. Óh, azok a régi szép idők, senki se tudta úgy felbosszantani az uniós vezetőket, mint én, csak úgy kapkodtak a telefon után, hogy öröm volt nézni. Szegény Berlusconi is csak egy gyenge kezdő volt hozzám képest.

 

De ez a Putyin egy hálatlan és kétszínű alak. Jó-jó, menedéket adott, de annyi mindent ígért, és semmit sem teljesített. Csak ez a nyomorúságos panellakás jutott nekem, semmi személyzet és semmi felhajtás. Ráadásul Putyin azóta sem nem emelte meg a napi vodka-adagomat, pedig olyan jó lenne elringatni magamat, és a múlton elmerengeni, amikor még a felcsúti házam ablakából kiláttam a kedvenc stadionomra. Ennek a Putyinnak semmi érzéke a történelmi romantikához. Ez a Putyin egy műveletlen alak, hiába meséltem neki Rákóczi udvartartásáról Rodostóban. Hova tettem az eszemet, hogy nem Erdoganhoz menekültem, mert ő biztosan tudná, hogyan kell bánjon egy rendes szultán a száműzöttekkel.

 

Hol vannak hát itt a moszkvai szürkeségben az uralkodói jogaim, még Rákosinak is jobb volt Moszkvában, mert a két világháború között a Komintern házban már gyakorolhatta az alázatot. Bezzeg a Janukovicsnak igen jó dolga van a dácsájában, pedig csak egy pancser hazaáruló, még lövetni se tudott rendesen a Majdan téren. Már kérvényeztem Putyintól, hogy Kazahsztánba költözhessek, Asztanában mostanában mégis csak rokonok között lennék. A távol Moszkvától ötlete már Rákosinak is bejött, igaz, ő nem azzal kezdte, hogy ruszkik haza.

 

Itt, ebben a borzalmas toronyházban szörnyű nagy kosz van, mert Lázár házmester nem takarítja a lépcsőházat. Matolcsy pedig mindig telehányja a liftet, mivel nem bírja a vodkát, de sokszor esik depresszióba, amikor számolja a kopejkákat. Korábban a kereszténydemokraták működtettek itt egy a büfét, de azt is be kellett zárni, mert már az első nap ellopták a kiskanalakat. Még lopni se tudnak ezek rendesen, pedig odahaza elég sokat gyakorolták. Ez a Semjén egy kis-stílű, pipogya alak, nagyon mellényúltam, amikor párttitkárnak kineveztem, megmondta persze a Harrach is, hogy ő maga sokkal jobb lenne egy alázatos szolgának. A Rogán viszont teljesen megbolondult, egész nap colstokkal szaladgál, és a panellakását méricskéli, de az az istennek se akar tágulni. Még a Balog vitte valamire, hangosan ordibálva pirógot árul a sarkon, egész jól megy neki az üzlet, de már ő sem hajlandó velem megosztani a maradékot, pedig egy pirózski esténként nekem egészen jó emberi erőforrás lenne. Ez a Szijjártó gyerek viszont sohase fog megkomolyodni, egész nap csak papírrepülőket dobál, és még az orosz nyelvet sem veszi komolyan, már megint megbukott a kezdő tanfolyamon. Bezzeg a Habony, már fújja a passzát szelet a Putyinnak, és Habonyovics álnéven átvette az cári főtanácsadó szerepét. Röhögnöm kell, én csak tudom, hova vezetnek Habony zseniális tanácsai, bár azt még én sem tudom, hogy Habony zseniális tanácsai után hova fog ez a Putyin száműzetésbe menekülni.

 

Mindent össze-vissza vetve, nagyon gyengus banda lett belőlük, pedig odahaza ez az egész bagázs öt évig milyen jól működött, ki érti ezt? Szépen gyarapodtunk, alig volt naponta egy-két botrány, ki is húztuk öt teljes évig. Édes istenem, de szép idők is voltak, és ezek a kis buta pupákok akkor milyen ügyesen hajbókoltak! Az én drága Lajosom jó előre megmondta, hogy mindenkinek joga van hülyének lenni, no de ennyire?

 

A helyzet azonban mégsem teljesen reménytelen. Hetente várjuk Simicskától a pakkot, benne egy jó kis hazai, de a kolbász mindig abba az újságba van csomagolva, ahol a legjobban gyaláznak bennünket. Ez a Simicska meg röhög a markába, hiszen neki már nem is kell szidni az anyukánkat, meg havonta beszámolnia nekem a svájci bankszámlámról, amit nagyon utált, pedig Svájcban aztán tényleg saját bankárunk volt.

 

De a híveimnek és csodálóimnak azt üzenem, hogy ne csüggedjenek, jól vagyok, és tavaszra haza készülődöm. Tartsatok készenlétben egy fehér lovat és készüljetek fel arra, hogy lezárjátok az utcát a Gellért szállónál, hogy minden rendben legyen, amikor végre lóháton bevonulok a bűnös városba. Megint jó világ lesz, minden hívünk visszakapja a maga kis trafikját és újra felállítjuk a vitézi rendet. Egyeseknek mangalica-telep is jut majd, vagy akár balatoni kikötő, kinek-kinek a szolgálata szerint. Persze a legnagyobb élvezet mégis csak az lesz, amikor Felcsútra fogok bevonulni és tömegesen jönnek majd az öregasszonyok kezet csókolni. Ami jár, az jár, a Schmidt Palit megteszem jószágigazgatónak a felcsúti uradalomban.

 

Mindent újra kezdünk, ne csüggedjetek emberek, Európán kívül is van, és lesz is élet. Még annyi hely van az országok listáján, ahova kényelmesen lecsúszhatunk, ott van még például Albánia is. Azok a brüsszeliek pedig, akik részt vettek a bukásomkor rendezett a hálaadó istentiszteleten, biztosan pokolra fognak jutni, ennyit azért még ezek a pancser kereszténydemokraták is el tudnak intézni.

 

 (Megjelent a Hócipőben is)

 

komment

Címkék: kormánypárt jóállam Ágh Attila 2015 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr897514038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vándor Andrea 2015.06.03. 17:32:21

Könnyesre kacarásztam magam!!! :D
Ezt azért legvadabb álmomban sem feltételeztem volna Ágh Attiláról... GIGA (y)
süti beállítások módosítása