2015.03.14.
15:05

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Gondolat-emlékek a Budaörsi Olvasókörből

2015. március 11-én Erdős Virág a Budaörsi Olvasókör vendége volt. Verseket olvasott nekünk, és a kérdéseinkre a következőket válaszolta – emlékeim szerint.

Négy-öt éve neveznek költőnek, korábban prózát, drámát írtam. A költők besorolása szerint közéleti kérdésekkel foglalkozó költő vagyok. A verseimben arról írok, amelyet mindenki láthat, hallhat és érezhet. Az életnek, amelynek a dolgait leírom azonban struktúrája, ritmusa van. A vers az élet sűrítménye.  Szeretem a verseimet felolvasni.

https://www.youtube.com/watch?v=jB6ZOfrshoA

A költőnő megszólítás az olyan lesajnáló, lekezelő, kisebbnek tekintő kifejezés. A költő megnevezés az más: az elismerést sugároz, egyenrangúnak tekint más költőkkel.

A családi háttér nagyon fontos és valószínűleg segített a költővé válásban. A szüleim bábművészek voltak, így benne éltem a „művészetben”. A Misi mókus kalandjait legalább százszor láttam. Családilag természetes módon körbevett a kultúra.

Vannak írók, akik naponta meghatározott mennyiségben vagy időtartamban írnak. Ennek az a feltétele, hogy valakik megteremtik számukra a zavartalan munka feltételeit. A családomban kevés a lehetőség az elmélyült munkára, mert a gyerekek, mert a háztartás… Külön időt kell teremtenem az elmélyült munkára, mert ez a versírásnak a feltétele.

A költőnek nagyon fontosak a határidők. Szerződésekre, pályázatokra teljesíteni kell. Ma már megélek abból, hogy költő vagyok, de tudjuk, hogy 47 ezer forintból is meg lehet élni.

https://www.youtube.com/watch?v=TL2S6JZkai8

Pályafutásomnak azt a szakaszát már lezártam, amely a zenéhez kötötte a verseimet.

A költők és az írók ugyanúgy csoportokba szerveződnek, mint az emberek általában. Vannak ilyen és olyan politikai irányultságú csoportok – még a fiatalok között is. A Szépírók Társaságának vagyok tagja.

https://www.youtube.com/watch?v=Hng-WWPGhjs

Sok költő sok verse közel áll hozzám. Igen, a reformkorból is, de leginkább József Attila. A díjak, kitüntetések nem foglalkoztatnak. Ha egyet ki kell emelni közülük, akkor a József Attila díj a legkedvesebb.

Igen, szoktam álmodni, és emlékszem is az álmaimra….

 

komment

Címkék: videó filmszínházirodalom olvasókör 2015 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr707268411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása