A jelenlegi kormánypártok sikertörténetében az állami dohánymonopólium fejlesztésének fontos állomása volt a koncessziós pályázatok kiírása. A pályázati feltételek nagyon szigorúak voltak, hiszen egy fontos állami bevételről, a dohány jövedéki adóról van szó, amelyet csak megbízható emberek és még megbízhatóbb cégek végezhetnek.
A megbízhatóság ellenőrzésével megbízható kormánypárti politikusokat bíztak meg, akik megbízhatósági (kubatovi) listák alapján ellenőrizték a megbízhatóságot.
Tekintettel arra, hogy a dohányzás káros az egészségre, ezért a korábbi dohányárusító helyek számát (a koncessziók számát) lényegesen lecsökkentették, mert ha csökken a dohányterméket árusító helyeknek a száma, akkor csökken a dohányzók száma, így kevesebb lesz az áremelkedés miatt potenciálisan tiltakozók száma is, és csökken az egészségügyi költségvetési kiadások összege is.
A trafikpályázatokat az illetékes minisztérium kezdetben nagyon szűkre szabta: dohányterméket lehet árusítani nagyon alacsony nyereséggel. Megbízható szakmai felvetésekre a minisztérium előbb bővítette az árusítható termékfajták körét: fagylalt és édességek után az üdítő italok is bekerültek (üdítő italnak számít a saját használatra otthon főzött „üdítő” is). Mozgalom indult a „Nemdohányzó orvos vagyok, és szeretek trafikot tulajdonolni!”, ezért bónuszpontokat kaptak az érintettek a pályázatukra. Utóbb a minisztérium két és félszeresére emelte a pályázati győzteseknek a nyereséget, amelyet kötelező lesz a fogyasztókra áthárítani.
A jelenlegi kormánypárt PR szakértői meglátták az eredmények továbbvitelének lehetőségeit a trafikokban. A 2014. évi választási eljárások stabil pontjai legyenek a magyar nemzeti trafikok! A trafikok az ország fontos pontjain működnek: a 106 egyéni választókerület székhelyén. A trafikok kifejezik a nép egységét, mert dohányt és fagylaltot is lehet bennük vásárolni, a házilag főzött „üdítők” mellett. A trafikos „megbízható személy”, aki állandó megbízatásokat is elláthat tisztes díjazásért. Első megbízatás a jelölt ajánló ívek kezelése lesz! A trafikos ismeri a helyi viszonyokat és embereket, ezért a kubatovi listát folyamatosan kiegészítheti a vásárlókkal. Második megbízatás lehet, hogy a Magyar Nemzeti Trafik egyben a szavazóhelyiség funkcióit ellátja. A környékbeli embereknek nem kell a megszűnt iskolába menni szavazni, hanem barátságos környezetet tud biztosítani a szavazóknak. A barátságos környezetet tovább javítja a kizárólagos alkohol árusítási koncesszió, amelyért a trafikosnak nem kell pályáznia, mert megbízható polgár. A választások alatt nincs alkoholárusítási tilalom. Az állami költségeket tovább lehet csökkenteni, ha a szavazatszámlálók feladatait is a trafikosra bízzák, mert így 5 fő helyett a jólképzett trafikos beéri 3 fő díjazásával. A trafikos után nem szükséges a szavazatokat sem újra megszámlálni, hiszen egy ember csak egyféleképpen tud számolni!
A választások után a trafikok - „Sic itur ad astra!” – további jelentős kiadásokat spórolhatnak meg az állami költségvetésnek: első lépésben az okmányirodákat beköltöztetik a trafikokba. Második lépésben a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálata is a trafikban működik. A trafikos családjának a tagjai sokkal olcsóbban látják el az igazgatási feladatokat, mint a drága tisztviselők. Harmadik lépés lehet, hogy létrejön az új kormányban a „Magyar Nemzeti Trafik Szindikátus”, amely a kormány legfontosabb minisztériuma lesz. Az új parlament „Nemdohányzó ország”-gá nyilvánítja Magyarországot.
Eljön a várva várt cél: Magyarország világelső a nemdohányzásban! Az ellenzék tagjai sem dohányozhatnak, ámde kötelesek a helyi trafikban befizetni a dohány jövedéki adójukat. Az adót a Nemzeti Trafikok fejlesztésére kell fordítani.