2012.06.01.
22:08

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Helyi kezdeményezés a demokratikus pártok koalíciójára

koalicio_1338581138.jpg_500x301

Kedves Olvasó!

 

Köszönöm, hogy olvassa a blogomat. Örülök neki, ha a blog címét használja - rendeltetésszerűen - saját kampányához. („Szavazatok erejével…”)

 

Minden olyan javaslat nyilvánossá tétele és megvitatása nagyon hasznos, amely segítheti a demokratikus pártokat abban, hogy összefogjanak a jogállamot és demokratikus működést megszüntetni kívánó pártok ellen.

 

1. A pártok regisztrált taglétszáma alapján folytatott koalíciós tárgyalások az eddigi ismereteim szerint hazugságok tömegére épültek. Természetesen bízhatunk abban, hogy a jelenleg demokratikusnak tekintett pártok majd tisztességes adatokat szolgáltatnak a tárgyalásokhoz, de ma is azok ülnek ezen pártok vezetőségeiben, akik ezt a becstelenséget az elmúlt években elkövették.

 

2. A XXI. század (modern) pártjai nem a párttagság létszáma alapján erősek vagy gyengék, hanem a kampányuk eredményessége (tartalom), az átviteli erő (média) és hatékonysága (pénz mennyisége) alapján. Természetesen fontos elem a párttagság létszáma, mint hálózatban való működés fontos eleme, de a számítógépes (virtuális) és média kapcsolatok erősebben hatnak. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy az a párt, amelynek nincs a személyes kapcsolatokra épülő hálózata (door to door), az reménytelen helyzetben van a demokratikus választásokon. Íme, egy ellentmondás tömeg. Ön ennek a halmaznak egy oldalára helyezi most a hangsúlyt: a taglétszám alapján kezdődjenek koalíciós tárgyalások a 2014. évi választásra a pártok között.

 

3. Egy választási szövetség kialakítása nem várható el önmagában az egyes pártok vezetői részéről. Ők mind-mind külön-külön akarnak sikeresek lenni. Azonban a tagság igénye rákényszerítheti a pártok a vezetőit a koalícióra.

 

4. Ön nagyon jó úton jár, amikor helyi kampányt akar építeni a koalícióra. Javaslom, hogy az eredményeiről tájékoztassa a demokratikus pártok vezetőit, és az Ön helyi koalíciós partnerei ugyanezt tegyék meg a saját pártjuk vezetői vonatkozásában.

5. Javasolom legyenek arra figyelemmel, hogy nagyon sok helyi civil szervezet is változásokat akar a politikában. A civil szervezetek tevékenységét támogatva, sok lehetőség van arra, hogy egy koalíciós szerep támogatásához megnyerjék őket. Viszont nem szabad arról megfeledkezni egy siker esetén, hogy a civil szervezetek milyen sokat tettek a koalíció sikeréért. Ez becsületbeli kérdés.

 

Kedves Olvasó!

 

Sok sikert kívánok a vállalásához. Nehéz és sok munkát igényel a demokratikus pártok közötti koalíció kialakítása az egyfordulós választás előtt. Meggyőződésem, hogy csak ezen az úton - amelyet Ön is vállal - lehet megtartani a demokráciát és jogállamot.

 

Kérem tájékoztasson eredményeiről és kudarcairól. Ha szükségesnek tartja, akkor készen állok egy az Ön által összeszervezett helyi találkozón részt venni.

 

Üdvözlettel:

Dr. Tóth Zoltán

 

 

2 komment

Címkék: választás előválasztás

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr894560247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

euhupolgar 2012.06.05. 12:15:58

Kedves Zoli !
I. Gondolom, hogy még nincs késő sajna az előválasztással kapcsolatos kérdésekről gondolkodni. Ezzel kapcsolatban az alábbi javaslataim, illetőleg a gyakorlati végrehajthatósággal kapcsolatos kérdéseim merültek fel.
1. Mint ahogy Te is mondtad, az összfogással és a közös jelöltállítással kapcsolatos legfőbb probléma, hogy a jelöltek kiválasztása felső szinten történik és a pártok vezetői nem tudnak megállapodni abban, hogy ki legyen a listavezető. Szerintem fordítva kellene ülni a lóra. Először a demokratikus pártok és szervezetek tagjai, szimpatizánsai javasolnának maguk közül jelöltet és dolgoznák ki az illető programját. Majd ezek a jelöltek kerülnének megmérettetésre az előválasztáson. Ez a módszer adná, hogy kinek és a mögötte levő mely szervezetnek van a legnagyobb támogatottsága és ez irányt adhatna a felső vezetői döntéseknek is.
Ebben az esetben nem kellene országos listára is szavarzni az előválasztáéson, hiszen az előválasztás célja pont az erőviszonyok felmérése. (Azt pedig nem értem, hogy mi az értelme független jelölt indulásának az előválasztáson ?)
2. Technikai kérdések ?
Hogyan gondolod eljuttatni az előválasztásban résztvenni szándékozók részére a szavazatok leadásához szükséges információkat (jelöltek listája stb). Ehhen nyilvánvalóan nem használhstó a népességnyilvántartás,de a telekommunikációs szolgáltatók adatbáhisai sem (szerintem nagyon kell vigyázni a jogszerűségre (adatkezelés), hogy ne legyen lehetőség belekötni).Szerintem a pártok, szervezetek tagjait támogatióit, szimpstizánsait kellene megkeresni egyrészt hogy tegyenek javaslatot személyre, és programra és amennyibgen részt kívánnak venni az előválasztásban adják meg adataikat (elérhetőségüket) és egyértelmű hozzájárulásukat ahhoz, hogy ezek az adatok kizárólag a választás céljára kerülnek felhasználásra. (Azzal nem értenék egyet, hogy ebből illetőleg az e mail SMS adatokból adabázis készüljön, nagyon támadható)
2. Mely lenne az a szervezet, amely az előválasztási adatokat és eredményeket gyűjti, összesíti. Szerintem erre a telekom szolgáltatók nem megfelelőek, de pl. a MILA vagy a Szolidaritás megfelelő lenne. És végül ki fizetni a révészt mindehhez ?

II. Választási eljárási új ötletek
A kötelező regisztráció bevezetését rendkívül veszélyesnek tartom, nemcsak a választáshoz való alkotmányos jog szempontjából (az általános és egyenlő választójog sérelme) de a személyes adatok védelméhez való alapjog szemépontjából is és ezt a szempontot is hangoztatnikellene. A szeméplyes adatok ugyanis csak alkotmányos célból gyűjthetők és kezelhetők és ennek szükségesnek és arányosnak kell lennie. Miután a választók névjegyzéke rendelkezésre áll, az abban szereplő személyek dupla regisztrációja semmilyen szükséges és arányos céllal nem támasztható alá. (Ahol a regisztrációnak van jogalapja ott vagy nincs népességnyilvántartás, vagy olyan személyi körre terjed ki a jog akik nincsenek a nyilvántartásba, vagy speciális eljárás alá tartoznak pl. eu polgárok, külföldön tartózkodók.

III. A Miniszterelnökség adatigénylési joga a népességnyilvántartásból.
Szerinem a tagságunk körében propagálni kellene, hogy tiltsák le adataiknak e célból történő kiadását )ez nemcsak a mostani konzultáció szempontjából érdekes, hanem a későbbiekben is)Szerintenm ehhez kellene készíteni egy formanyomtatványt és kiosztani.

Sajnos az Egyesület találkozóján nem fogok tudni részt venni, de kérlek, hogy ha ott vagy és egyetértesz a javaslataimmal képviseld azokat.
Üdvözlettel:
euhupolgar
(gondolom sejted hogy ki vagyok)

Dr. Tóth Zoltán 2012.06.06. 16:55:38

@euhupolgar: "Gondolom sejted ki vagyok)": Nem sejtem, de láthatólag a témához értő ember. A javaslatomat közcélra szántam. Minden jobbító szándékú javaslattal egyetértek. Azonban nekem nincs értelme a korábbi javaslatomon módosítani, mivel nem vagyok alanya a javaslat megvalósításának, ezzel senki nem bízott meg. Javasolom a módosító javaslatokkal az érintett pártokat megkeresni, mivel csak ők lehetnek a megvalósítók. Köszönöm az észrevételeket.
süti beállítások módosítása