2012.08.15.
20:41

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Fizess a kéményseprő cégnek a semmiért!

images_9_1345055440.jpg_160x201

Ez év januárjában, Budaörsön, a családi házam kapuján csenget egy kéményseprő. Köszönés nélkül közli, hogy „…akkor most hol van a kémény?”. Mivel a ruhája és a felszerelése hasonlított a kéményseprőre, így fel sem merült bennem, hogy a személyazonosságát kérjem igazolni. Beengedtem a házunkba és felment a padlástérbe. Nem kísértem fel, mert nem éltem semmilyen gyanúperrel (javaslom, hogy a jövőben Önök szorosan  kövessék a kéményseprőt!) A padláson a kéményünk közvetlenül a lépcsőfeljáró mellett van. A földszintről egyszer csak hallom, hogy a kéményseprő végig megy a padlás hosszán, ahol semmilyen kémény nincs. Ekkor már éltem a gyanúperrel, mert a padlás túlsó végén nem használt, de értékesebb ingóságok vannak elhelyezve. Midőn megyek fel a padláslépcsőn, hallom, hogy gyors lépésekkel már visszafelé jön a kéményseprő. Érdeklődtem, hogy mit csinál ott, ahol nincs kémény. A válasz az volt, hogy a padlásablakból is megnézte a kéményt kívülről. (Csak később ellenőriztem - ilyen bumugya vagyok -, hogy a padlásablakból nem is látni a kéményt!)

1-2 percig csendben ácsorgunk a padláson a kémény mellett – és nem történik semmi. Se kéményvizsgálat, se egy szó arról, hogy most mit fog tenni a kéményseprő. Az idétlen csöndet én töröm meg: „Most mi lesz?” A válasz nagyon lassan születik: „…most az van, hogy nem lehet. Nem lehet, mert ha igen, akkor, akkor nem. Zárt, így nem….” Majd (nagyon gyorsan) a lépcsőn lesiet, és az éppen a lépcső alján álló feleségemmel közli, hogy 4 ezer ötszáz. A nejem gyanútlanul nyúl a zsebébe, és mire én is leérek a lépcsőn a kéményseprő már nyúl is a pénzért, de időben megakadályozom a pénz átvételét.

„Miért kér pénzt? Azért mert nem csinált semmit?! Meg sem nézte a kéményt! …és hol a számla a pénzért?” A kéményseprő belenyúl a táskájába és hosszasan ecseteli, hogy a kötelező a pénz kifizetése, és ő nem tehet arról, hogy nekünk „zárt égésterű” kéményünk és kazánunk van, amelyet úgy kötöttek be a kéménybe, hogy azt nem szabad megbontani. A kezdeti bumugyaságomra ráteszek még egy lapáttal: fizetek és elteszem a számlát. A kertkapuban még visszaszól a semmilyen munkát nem végző kéményseprő: „Ez az első félévi díj volt, júliusban megint jövök!”

Na, ez volt az a mondat, amin felháborodtam, és a számlán levő telefonszámot felhívtam, és a főnöknél reklamáltam a szolgáltatás nélküli pénzbeszedés miatt. És Önök most nem fogják elhinni, hogy mi történt?! A fönök azt mondta, hogy a kollégája tévedett és a pénzt még aznap este a kollégája visszahozza!

Aznap este nem, de másnap reggel a kéményseprő megjelent és visszadta a 4.500 forintunkat! HEURÉKA! Mégis bízhatunk a szolgáltatókban! Az el nem végzett munkáért nem lehet pénzt kérni!

Júliusban ismét megjelent egy kéményseprő a házunknál (egy másik ember), és ismét köszönés nélkül megindult a bejárati ajtó felé, hogy „…akkor most hol van a kémény?”

Résen voltam, és nem engedtem fel a padlástérbe, hanem tájékoztattam, hogy nekünk belső égésterű van, amit nem lehet megbontani. Nyilván már ez a másik kéményseprő is már okosodott előtte, mert azt közölte elsőre, hogy fizetnem kell, mert a kormány…meg az önkormányzat. Határozott ellenállásomra módosított az álláspontján, és azt kérte, hogy írjam rá a papírjára, hogy megtagadtam az ingatlanba való bejutást. Ezt megtagadtam, hiszen beengedtem, de nem fizetek. Erre azt mondta, azt írjam rá, hogy nem fizetek. Ezt is elutasítottam, mivel el nem végzett munkáért nem kell fizetni.

A kompromisszum az volt, hogy a papírra ő ráírta, hogy belső égésterű, én meg aláírtam, de nem fizettem. (Persze a kéményseprő írása olvashatatlan, mint utóbb megnéztem.)

Örömhír a kéményseprő cégeknek! A kormány 2013. január 1-től a 2x4.500 Ft kéményseprő díjat évi 14.000 Ft-ra emeli! Budai államtitkártól mát megtudtuk: a kormány a termelőkkel van, nem a fogyasztókkal. A kormány most a kéményseprő cégekkel tart, nem az emberekkel!

A világon a legjobb üzlet: nem söprik a kéményt és fizetni is kell a nem söprésért! Mindezt a jelenlegi kormány rendeli el!

Javasolom a nem söprésért fizető kéménytulajdonosoknak, hogy adjanak majd 2013-ban egy 20 ezrest a nem söprő léményseprőnek és tegyék hozzá egy laza laza csuklómozdulattal: „A többit tartsa meg! Mi is a jelenlegi kormánypártra szavazunk 2014-ben is!”

 

 

 

2 komment

Címkék: kormánypárt Budaörs jóállam

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr594714456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halló 2012.08.31. 17:57:08

Ugyanaz a szolgáltató van Érden is.... A Pest Megyei Közgyűlést is átverte, 5%-os emelést mondva, több mint 50%-ost fizetett ki. Mi Érden ezt észrevettük és lépünk.
Népi kezdeményezést indított Érden a helyi civilek egyesülete, a Civil Érdek Egyesület (a meggyesek), az alábbi témában.
„Kezdeményezem, hogy az érdi Közgyűlés tárgyalja újra a 2012. évi kéményseprési díjról szóló javaslatot, figyelembe véve, hogy az előterjesztésben javasolt 5%-os áremelés helyett, több mint 57%-kal nőtt a díja a szilárd, gáz és tartalékkémények ellenőrzésének.”

A fenti szövegű aláírási ív a helyi jegyzőhöz a mai nap benyújtásra került, jóváhagyásra.
Az aláírásgyűjtést a jóváhagyás után kezdik meg a Civil Érdek Egyesület tagjai és szimpatizánsai.

Dr. Tóth Zoltán 2012.09.01. 11:13:19

@halló: Gratulálok a civil egyesület ,egszervezéséhez és munkájához. Kérem a jövőben is tájokoztassa a blog olvasóit eredményeikről.
süti beállítások módosítása