2017.04.04.
16:28

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Aranyanyu: Bíró Ibolya, tanár

Bíró Ibolya, tanár.

Én Ibi néninek szólítottam. Sokan Tanító néninek vagy Tanárnőnek hívták. A történelemórán vagy a szakkörön a ráutaló magatartás is elég volt: ha jelentkeztem, akkor kiváratta a soromat – és azt mondta: „Te következel!”.

Már a nézésével elfogadott az első órán. Ha jót válaszoltam a kérdésre, akkor mosolygott rám, ha rosszat, akkor segített rájönni a jó válaszra vagy csak tovább lépett a padomtól és megsimította a fejemet. A hangjával erősítette lelkemet: „Mondd el a problémádat és segítek rajtad!” Tudott a hangja simogatni, követelményt támasztani, határozottan ellentmondani és keményen elutasítani. Vidáman göcögöt, ha elementáris hülyeséget mondtam és felszabadultan tudott nevetni, ha megláttam a dolog fonákját.

Történelem tantárgy keretében hit- és erkölcstant oktatott. Ha Ibi néni nem tanít engem, akkor soha nem vettek volna fel az egyetemre. Kemény kézzel bepótoltatta velem az egyetemi felvételire a korabeli hiányosságaimat.

A Reáltanoda utcai Eötvösben a IV/b osztálynak Bíró Ibolya, tanár, javasolt jelmondatot: Non scolae, sed vitae discimus!

Ibi néni minden tanítványára név szerint emlékszik az elmúlt 50 évből! Ibi néni ma is dolgozik, igazi pedagógus. Saját Váci utcai lakásásán „akadémiát” működtet, amelyen művészek, tudósok, közéleti szereplők magyarázzák a világot a régi és az új tanítványoknak. Én is ott ülök és hallgatom az előadókat és Ibi nénit.

(A képet Kiss Katalin készítette az Eötvös gimnázium (Reáltanoda utca) előtt. A kép címe: Bíró tanárnő az öreg diákok között.)

Az Aranyanyu díjra jelöltem Bíró Ibolyát egy pályázaton. Aki támogatja a jelölést az hamarosan szavazhat a pályázaton a  www.aranyanyu.hu honlapján. Kérek minden 5-vös öregdiákot, támogassa Ibi nénit a szavazataival! 


komment

Címkék: életrajz 2017 Magyarország Aranyanyu Bíró Ibolya

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr6812399873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása