2017.06.30.
18:54

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Hogyan készül a kéziratból szakácskönyv?

Kéziratból szakácskönyv?

Hogyan lesz a kéziratból szakácskönyv? Az ember azt hinné magáról, hogy nyomdakész szöveget tud írni. Persze ezt csak addig hiszi, amíg egy kiadói szerkesztő rá nem mutat arra a kb. 653 db hibára, amelyet a 300 oldalas kézirat elkészítése során az önélégült szerző elkövetett.

Vegyük sorra a lehetséges hibákat és gyengeségeket!

Hol a tartalomjegyzék?

                Azt gondoltam, hogy a nyomda állítja elő!

 A helyesírási program átszántotta a kéziratot?

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda javítja a hibákat!

 Nyelvhelyességi szempontból ki vizsgálta meg a kéziratot?

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda átnézi nyelvhelyességi szempontból is!

 A kézirat hosszabb, mint ami a normál A/5 formátumba belefér. Ki rövidít a kéziraton?

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda rövidít a kéziraton!

 Ki olvassa meg a nyomdai levonatot?

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda olvassa el, mert azért nyomdai levonat a neve?

 Ki ellenőrzi, hogy a nyomdai levonaton levő hibák kijavításra kerültek-e?

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda ellenőrzi a hibák kijavítását is!

 Ki illeszti be a helyére meg a lábjegyzeteket?

                 Azt gondoltam, hogy az a nyomda dolga!

 Ki illeszti össze a fényképeket és a fénykép alá kertülő feliratokat!

                 Azt gondoltam, hogy a nyomda végzi az illesztéseket is!

 Ki készíti el a tárgyszavakat?

                 Azt gondoltam, hogy a tárgyszavakat kiválasztani nem egy művészet, végezze a nyomda!

 Ki készíti el a névmutatót?

                 Azt gondoltam, hogy a névmutatót készíteni nagyon könnyű, így elvégzi a nyomda!

 Az önelégülten kéziratot leadó szerző, csak ekkor döbben rá arra, hogy a kézirat megírása az a munka egészének az 50 %-a. Ekkor nagyot sóhajt a megrendült szerző, és neki áll a másik 50 %-ot is elvégezni!

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

komment

Címkék: 2017 Magyarország szakácskönyv születik?!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr2812631797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása