2017.06.26.
21:02

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Heti betevő Budaörsi önkéntesek főznek 2017 június 17

Szakácskönyvet írok!

Felfedeztem a sült paprikát!

Mielőtt azonban világgá kürtölném a nagy felfedezésemet, - okulva korábbi elhamarkodott felfedezés-bejelentésemből – megnéztem néhány szakácskönyvet és az internetet: szembe-sültem azzal a ténnyel, hogy 11.500 recept található sült paprika receptekből. A sült paprikát ismeri néhány konyha: az orosz, a bolgár, az arab, az ivrit, a román, és a marinált változatát egész Nyugat-Európa.

És mégis az én receptem más. Azonos azzal, hogy „vegyünk egy serpenyőt”, forrósítsunk benne napraforgóolajat vagy vajat vagy zsírt vagy kókuszolajat vagy kocsikenőcsöt. Az én differencia specifikám (megkülönböztető különbségem) a kacsazsír! Forró zsiradékba vessünk bele annyi zöld-hegyes-erős paprikát, amelyek beterítik a lábasunkat vagy tepsinket vagy palacsinta sütőnket. Vegyük csendesre a tüzet és pirítsuk a paprikákat.

Midőn a zöldpaprikák barnulnak, öntsünk a paprikákra balzsamecetet. Ha nincs kéznél (pénztárcánál) balzsamecet, akkor 10%-os ételecet is nagyon megteszi. Az ecetet csak csöpögtessük, ne öntsük! Kapcsoljuk le a tüzet, és fedő alatt pároljuk a pár percig. Tegyük ki egy tányérra a paprikákat és pirítsunk meg a visszamaradt lében erős tűzön – nyitott ablak mellett -  a vékony kenyérszeleteket.

Szakácskönyvem kéziratát leadtam a Norán Libro vezetőjének múlt szerdán.

 https://tothzoltan.blog.hu/2017/06/21/szakacskonyv_szuletik

 Érdeklődve várom Körössi P. József írásos véleményét a szakácskönyvem megjelentetéséről. Akár megjelenik, akár nem tovább írom a recepteket, sőt, főzök minden negyedik héten 140 adag ételt a Heti Betevő Egyesület istápoltjainak.

https://www.youtube.com/watch?v=p3ZH6zuH2Sk&t=16s

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr1512622397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása