2014.08.20.
18:44

Írta: Dr. Tóth Zoltán

Zebegényi tökmagos krém

img_5107_640x480_1408552923.jpg_640x480

Zebegényben tanultam Evelintől a tökmagos krémet. Amikor megláttam az ételt, meggyőződéssel kérdeztem a háziasszonytól: „Mazsolás krémtúró?” A válasz helyett kaptam egy kistányérnyit, és valóban nagyot tévedtem. Az édes helyett pikáns-sós volt az íze, mazsola helyett héjnélküli tökmag, és édes tokaji helyett egy pohár rozét vonzott maga után.

Ma délben az unokáimnak valamilyen köretet kellett volna a sült csirke mellé kiállítanom, de nem jutott semmi jó eszembe. „Amíg gondolkodok, addig készítek előételnek egy kis tegnap tanult tökmagos krémet!”

Fele-fele arányban kevertem össze egyszerű félzsíros tehéntúrót juhtúróval. Egy kanálnyi tejföllel lazítottam a masszív krémen és beleöntöttem 10% héjnélküli tökmagot (natúr). Egy evőkanál tökmagolajat kevertem hozzá. A tökmagolaj a túró fehérségét szürkíti, de az íze nagyon finom (és drága). A sót fokozatosan tettem bele, mert először készítettem, így óvatosan kell összeállítani a krémet. A krémet lehet azonnal fogyasztani, de a hűtőben 2-3 napig is eláll.

Mihelyt készen voltam a tökmagos krémmel, eszembe jutott, hogy a múlt hétről maradt a zöldségtartóban néhány szem (parázs) krumpli. Az apró krumplikat héjában megsütöttem, és így a tökmagos krém és a sült krumpli már elég is volt a csirke mellé köretnek. (Parázs helyett bármilyen burgonya lehet!)

Kedves Evelin! Köszönöm a receptet, a tökmagos krém önagában is kitűnő étel, de mással kiegészítve is kiváló!

Bevásárló lista (4 személyre)

 

25 dg tehéntúró                                              250 Ft

 

25 dk juhtúró                                                   250

 

5   dk héjnélküli tökmag                                              150

 

1 evőkanál tökmagolaj                                 100

 

só, olaj a burgonya sütéshez                        50

 

12 apró parázs burgonya                             100

 

Összesen:                                                          1000 Ft kb.

Jó étvágyat!

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szakácskönyv 2014 Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://tothzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr996620861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása